تلخند/پا تو کفش استاندار (2)
♦ گفت: دانشگاه، موتور محركه مباحث اصلی کشور است.
♦ گفتم: دقیقا به همین دلیل است که دشمنان میکوشند تا به هر نحو ممکن، این موتور محرکه را در خدمت اهداف شیطانی خود قرار دهند؛ و دقیقا به همین سبب است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی حساسیت تحسین برانگیزی به این وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارند، و به دلیل همین اهمیت است که وزیر قبلی پس از بی اعتنایی به هشدارهای دلسوزان استیضاح و برکنارشد و وزیر پیشنهادی بعدی نتوانست رای اعتماد نمایندگان را به دست آورد.
♦ گفت: انتقاد آزاد است و همه باید نقد کنند.
♦ گفتم : حالا اگر بعدش، به منتقدان برچسب «بی سواد» و«بزدل» و «تغذیه شونده از مراکز خاص» زده شد و «به جهنم» حوالت داده شدند، مشکلی نیست! البته از انصاف نگذریم که رفتار و شرح صدر استاندار یزد تاکنون قابل تقدیر بوده است.
♦ گفت : متاسفانه دیدگاه تسویه حساب بر «ادارات»حاکم است.
♦ گفتم : ادارات که زیر نظر خودتان است؛ چرا این رویکرد را اصلاح نمیکنید؟! وانگهی چرا شما همه فرمانداران دولت سابق را در استان تغییر دادید؟! یعنی حتی یکیشون هم به درد نمیخوردند؟! حالا خوب شده که رای روحانی لب مرزی بوده. یعنی اگه مثل احمدی نژاد 24میلیون رای آورده بود، چی می شد؟!
♦ گفت: برخی وانمود می کنند که دولت در اجرای برنامه های خود توفيقی ندارد.
♦ گفتم: کار از وانمود کردن گذشته! مردم بدون وانمود کردن برخیها، خودشون خیلی چیزها رو دارند بعینه میبینند. مگه قرار نبود هم چرخ سانتریفیوژها بچرخه و هم چرخ کارخانجات و هم چرخ زندگی مردم؟! الان این چرخها دارند چه جور میچرخند؟!
♦ گفت: اینگونه افراد(برخی منتقدان) نه تنها رفتارشان به نظام صدمه می زند بلكه به مكتب اسلام نیز لطمه وارد خواهد کرد.
♦ گفتم: بهتر نیست کمی بیشتر بین دولت با مکتب اسلام حد و مرز قائل بشیم؟!
♦ گفت : چهره ای مثل پروفسور سمیعی در همین دانشگاه ها پرورش یافته و پیشرفت او در دنیا از همین مراکز آموزش عالی کشورمان پايه ريزی و استعداد او شكوفا شده است.
♦ گفتم : نیز امثال شهید «شهریاری»ها و ... . و صد البته شرط پرورش برجستگان علمی این است که سکانداری دانشگاه و مراکز آموزش عالی را به دست عناصر بدسابقه و تشنج آفرین نسپاریم!
♦ گفت: توفيق دولت، توفيق نظام است.
♦ گفتم: البته اگر منظور، توفیق دولت در چارچوب سیاستهای «مورد تایید نظام و رهبری» باشد.
♦ گفت: کیفیت دردانشگاه، ظرفیت سازاست.
♦ گفتم: صحیح! کیفیت هم در جنبه آموزش و پژوهش و هم در جنبههای فرهنگی و دینی، و ... . کاش دولت محترم توضیح میداد برای ارتقای کیفیت در بخش فرهنگی و اعتقادی دانشجویان چه اقداماتی انجام داده یا در دست اقدام دارد. کاش دولت توضیح میداد چرا در همان ماههای اول شروع به کار، بسیاری از رؤسای متعهد دانشگاهها عزل شدند؟ کاش توضیح میداد چرا با مساله تفکیک کلاسهای درسی در دانشگاهها که مورد عنایت مراجع و دلسوزان نظام است، همراهی مناسبی نشده است؟ اقدامی که حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین شریعتی- رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی که در همان ماه های نخست روی کار آمدن روحانی، توسط دولت اعتدال عزل شد!- «قسم جلاله» یاد کرد که موجب رشد علمی شده بوده است. و کاش ... .