مقاومت یزدیها در برابر نصب دکلهای ارتباطی/ استاندار یزد: باید فضای منفی درباره دکلهای ارتباطی را با آگاهسازی از بین برد
به گزارش یزدرسا به نقل از یزد آوا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان گفت: خوشبختانه مرکز داده استان طبق مزایدهای پیمانکار تحویل داده شد و آماده بهرهبرداری است.
اکرم فداکار از نصب 18 دستگاه ATM در روستاهای منتخب استان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و افزود: تاکنون 13 دستگاه ATM در این روستاها که دارای ارتباطات مالی و بانکی نبودند مستقر شده است که میتواند موجب توسعه کسب و کار در آنها شود.
وی با اشاره به مشکلات توسعه ارتباطات شهری یزد گفت: متأسفانه با وجود مشکلات عدیدهای که در این زمینه وجود دارد کار به سختی پیش میرود و از این جهت بنابر شاخصهایی که وزارات ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف کرده رتبه استان کاهش پیدا کرده است.
فداکار با بیان اینکه با مقاومت شدید مردم برای نصب دکلهای ارتباطی در استان مواجه هستیم، سیاستگذاری و تدوین برنامههای توسعه ای اپراتورهایی چون همراه اول، ایرانسل و غیره در سطح ملی، کارا نبودن فرایند اجرایی نصب دکلها و طولانی شدن مراحل اخذ مجوزهای لازم از واحدهای مختلف شهرداریها را از مشکلات توسعه ارتباطات در یزد نام برد.
وی با بیان اینکه اعتراضات مردم در خصوص نصب دکلهای ارتباطی از نگرانی به خطر افتادن سلامتیشان ناشی میشود، افزود: براساس قانون حفاظت در برابر اشعه کشور سازمان انرژی اتمی وظیفه نظارت بر دکلها را دارد و براساس استانداردهایی که مشخص شده تشعشعات BTS بسیار کمتر از میزان مشخص شده هست و ضرری برای انسان به همراه ندارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نهایی شدن تفام نامه شهرداری یزد و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در راستای تسهیل فرایند توسعه ارتباطات شهری، تعیین نماینده تام الاختیار در خصوص مشکلات توسعه ارتباطی، استفاده از فضای عمومی و دولتی در اولویت مکانیابی و تعامل نهادهای مرتبط اداره کل ارتباطات در خصوص پاسخگویی به عموم مردم را خوستار شد.
استاندار یزد نیز در این نشست با بیان اینکه هر تغییری با مقاومت روبروست و اگر با شرایط جهانی همراه نشویم تغییرات بر ما تحمیل شود، افزود: نباید توقع داشته باشیم صنوف سنتی تغییرات را بپذیرند بنابراین باید مزیتهای توسعه ارتباطات را تبیین و تشریح کنیم و در این زمینه به مردم اطلاعرسانی و آموزش دهیم.
سیدمحمد میرمحمدی افزود: در ارتباط با دکلهای ارتباطی و مخابراتی فضای منفی در جامعه ایجاد شده و تبلیغ منفی صورت گرفته است و مردم نیز حق دارند نگرانی سلامتی خود باشند بنابراین دستگاههای اطلاعرسانی مانند صدا و سیما و فضای مجازی باید با آگاهسازی و اطلاع رسانی به مردم فضای منفی ایجاد شده را از بین ببرند و از کارشناسان وصاحبنظران در این زمینه کمک بگیرند.
وی ادامه داد: باید اطلاعات کاملی در زمینه دکلهای ارتباطی و ضوابط و دستورالعملهایی که در این زمینه وجود دارد در اختیار شورای شهر قرار گیرد تا بتوانند به اعتراضات مردم در این زمینه پاسخگو باشند و به این صورت با اطلاعرسانی و آگاهسازی مردم فضا را برای توسعه ارتباط شهری هموار کرد.
انتهای پیام/