ID : 27691230
یادداشت/ مسعود بصیری

بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم ...


نویسنده ابرکوهی و رئیس سازمان بسیج رسانه نوشت: حمله به خبرنگاران تقریباً مانند آن است که شما نسخه پزشکتان را پاره کرده و همه آن ها را نادان بنامید.

صبح مهریز؛

 –  فیلسوف فقید جوئل فاینبرگ معتقد بود توهین زمانی به وجود می‌آید که فردی وضعیت ذهنی ناخوشایندی مثل نفرت، شرمندگی، اضطراب و مانند آن‌ها را تجربه کند و این وضعیت ذهنی را به خطاکاری شخص دیگری نسبت دهد.

– ️ امروز صحبت های توهین‌آمیز خانم بازیگر جوان در برنامه هفت خطاب به خبرنگاران را دیدم. ابتدا اصلا نمی‌خواستم حرفی بزنم چرا که به نظرم ارزش پاسخ نداشت اما بعد به دلیل احترام به قشر خبرنگار و اصرار برخی دوستان گفتم چند جمله می نویسم آن هم نه به دلیل توهین های آن دو نفر بلکه به دلیل حرمت حرفه و قلم خبرنگاری که اگر نبودند،  امثال این دونفر بیش از خیلی از گمنامان تاریخ شناخته شده نبودند.

جالب آنکه آقای افخمی در حالی به خبرنگاران توهین می کند که خودش در برابر دوربین خبرنگاران نشسته و شهرتش مدیون رسانه و خبرنگاران است.
البته نمی خواهم بگویم در هر حرفه ای همه افراد بدون نقض هستند، ممکن است در هر قشری بد و خوب وجود داشته باشد اما وقتی شما همه را نادان و بی تربیت بخوانی آنوقت شرایط متفاوت می شود. در این صورت باید در ادب و تربیت خودت شک کرد.

حمله به خبرنگاران تقریبا مانند آن است که شمانسخه پزشکتان را پاره کرده و همه آن ها را نادان بنامید چون خبرنگار در واقع نشان دهنده مشکلات و کاستی های کاری و اخلاقی شماست؛ او آیینه جامعه است، به جای شکستن آن باید دردهایتان را درمان کنید.

البته به خانم اوتادی خیلی نمی توان ایراد گرفت، ایشان جوان است و احتمالا به دلیل این که درگیر ساخت ادکلنی به نام خودش شده یا این که در فکر پاسخ دادن به دعوت نامه های هالیوود است زیاد فرصت فکر کردن به حرف‌هایش را ندارد اما از آقای افخمی باید بپرسیم به چه کسی توهین می کند؟

متاسفم که رسانه ملی در اختیار کسی قرار گرفته به اصلی ترین رکن رسانه یعنی خبرنگار توهین می کند.

اقای افخمی بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم...

مسعود بصیری

به نقل از ابرنیوز

انتهای پیام /ج






آخرین عناوین آخرین عناوین