ID : 32911261
امام جمعه ابرکوه:

ترامپ می‌داند که مقابله با ايران از طريق نظامى دور از دسترس است


امام جمعه ابرکوه گفت: دولت آمریکا، حساسيت بالايى بر روى تغییر حکومت و نقض برجام دارد و می خواهد با تمركز و فشار روى اين دو موضوع، امتيازات زيادى از ایران بگیرد.

به گزارش صبح مهریز، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار کرد: ترامپ براى مهار ايران دو راهبرد كلى فشار و تغییر حکومت مدنظر دارد.

وی به راهبرد فشار ترامپ علیه ایران پرداخت و گفت: بر اساس آنچه از برآوردها و تحليل‏هاى انديشكده‏هاى بزرگ آمريكايى و اروپايى برمى‏آيد، ترامپ محور هم پيمان خود در منطقه از رياض تا تل‏آويو حافظ و منشاء تداوم حضور آمريكا در منطقه مى‏داند.

حسینی بیان کرد: لذا از ديد او، ايران به‏عنوان يك كشور مستقل و مخالف اين دو كشور در واقع برهم‏زننده برنامه‏هاى بلند‏مدت آمريكا براى حضور و بهره‏بردارى از منطقه تعريف مى‏شود، که بايد به هر شكل ممكن براى حذف يا تغيير و همراه‏سازى حكومت ايران اقدام كرد.

فشار بر ايران در بلندمدت و به‏صورت مستمر، راهبرد اصلى آمريكا براى مهار ايران
این مقام مسئول مهم‏ترين راهبرد مشهود ترامپ در قبال ايران را استفاده از سياست علنى حمايت از «تغيير حكومت» و «نقض برجام» عنوان کرد و افزود: به عقيده رئیس جمهور آمریکا، كشور ما حساسيت بالايى بر روى اين دو مسأله داشته و طبيعتا با تمركز و فشار بر روى اين دو موضوع مى‏توان امتيازات زيادى گرفت تا جايى‏كه حتى به نفوذ و حضور ايران در منطقه نيز پايان داد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: به همین دلیل آن‏گونه كه در اظهار نظرهاى مقامات كاخ سفيد و شخص ترامپ مشخص است، راهبرد فشار بر ايران در بلندمدت و به‏صورت مستمر، راهبرد اصلى آمريكا براى مهار ايران خواهد بود و به عقيده آن‏ها اين فشارها در نهايت حكومت ايران را به مذاكره‏هايى در چارچوب منافع و علايق ترامپ و متحدانش خواهد كشاند.

مقابله با ايران به صورت نظامى دور از دسترس و پرهزينه است
امام جمعه ابرکوه به راهبرد تغيير حكومت توسط آمریکا در ایران اشاره کرد و گفت:‏ در ماه‏هاى گذشته ادبيات «تغيير رژيم» به يكى از مهم‏ترين مفاهيم مورد استفاده مقامات كاخ سفيد در مواجهه با موضوع ايران شده است.

حسینی عنوان کرد: به‏طورى كه ركس تيلرسون، وزير امور خارجه رسما در جلسه كميته خارجى كنگره اعلام كرد كه سياست ايالات متحده مهيا كردن شرايطى است كه به‏ گذار قدرت در حاكميت ايران منجر شود كه به عبارت بهتر تغيير حكومت در ايران است كه طبيعتا جز با جنگ يا نفوذ منتج به استحاله ممكن نخواهد بود.

وی افزود: جالب اين‏كه جيمز متيس، وزير دفاع ترامپ نيز در مدتى قبل در يك مصاحبه خبرى رسما از لزوم تغيير حكومت ايران سخن گفته بود كه به‏نوعى تأييدكننده موضع آشكار ترامپ در قبال ايران است.

حسینی تأکید کرد: ترامپ به‏واسطه مشاورين با سابقه خود كه غالبا از ژنرال‏هاى بازنشسته ارتش آمريكا هستند، اين واقعيت را پذيرفته است كه مقابله با ايران و تغيير حكومت از طريق نظامى دور از دسترس و پر هزينه است.

وی افزود: آن‏گونه كه از افزايش ارتباطات سياسى و امنيتى كاخ سفيد با گروه‏هاى مخالف جمهورى اسلامى ايران مشخص است، آمريكا خواهان هزينه كردن از اپوزيسيون داخلى و خارجى براى نيل به اين هدف خود است.

انتهای پیام/ ج






آخرین عناوین آخرین عناوین