ID : 29485867
مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد:

سخنان روحانی با عقاید شیعه همخوانی ندارد/ حاشیه‌سازی دولت برای فراموشی اولویت‌ها


مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد گفت: سخنان روحانی با مذهب و عقاید شیعه همخوانی ندارد و احساس می‌شود این سخنان برای حاشیه سازی و سرگرم کردن مردم به موضوعات فرعی و به فراموشی سپردن اولویت‌ها و مسائل اصلی کشور است.

به گزارش صبح مهریز؛ مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، در واکنش به سخنان روحانی در جمع اساتید دانشگا ه مبنی بر اینکه امیرالمومنین(ع) مبنای ولایت و حکومت را انتخاب مردم می‌داند، اظهار کرد: مبنای مذهب شیعه که از 1400 پیش مطرح بوده این است که امامت دوازده امام از جانب خداوند تعیین می‌شود و اختلاف شیعه و سنی نیز از همین جا شروع می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر محمدی با بیان اینکه مردم در مقامی نیستند که بخواهند پیامبر و جانشینان وی را انتخاب کنند، ادامه داد: 12 امام از جانب خداوند تعیین و از سوی پیامبر به مردم معرفی می‌شود و این اصلی است که آیات قر آن، احادیث و روایات بر آن دلالت دارد و شیعیان نیز بر آن اتفاق نظر دارند و کتاب‌ها بسیاری نیز در این زمینه نوشته شده است.

وی افزود: البته نظر اهل سنت چیز دیگری است و آنها پس از پیامبر، موضوع غدیر را نادیده گرفتند و شخص دیگری را به جای حضرت علی(ع) انتخاب کردند و استدلالشان این بود که مردم ابوبکر را انتخاب کردند و  اینگونه به حکومت وی مشروعیت دارند در حالی که نظر شیعه، مردم چنین جایگاهی ندارند و از طرفی وقتی پیامبر مکرر جانشین خود را  تعیین کردند چر ا مردم باید خلاف آن عمل کنند هر چند که آنجا هم اقلیت این تصمیم را گرفتند نه عموم مسلمانان.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به سخنان روحانی تصریح کرد: سخنان روحانی با مذهب و عقاید شیعه همخوانی ندارد و  احساس می‌شود این سخنان برای حاشیه سازی و سرگرم کردن مردم به موضوعات فرعی و به فراموشی سپردن اولویت‌ها و مسائل اصلی کشور است.

وی یادآورشد: امامت 12 امام از جانب خداوند و معرفی پیامبر انجام می‌شود اما  فعلیت یافتن آن و اجرایی شدن امامت با نظر مردم اتفاق می‌افتد؛ هر چند امام از طرف خداوند انتخاب شود ولی چنانچه مردم از او پشتیبانی و اطاعت نکنند، دچار خطا شدند و خود صدمه می‌بینند، امام نیز دستش بسته است و نمی‌تواند مردم را مجبور به پذیرش کند و خانه نشین می‌شود.

انتهای پیام/ج





آخرین عناوین آخرین عناوین