Skip to Content

یک کارشناس مذهبی؛

ازدواج موجب عفت نظر و محفوظ بودن نفس می شود


یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه پیامبراکرم (ص) در حدیثی از ازدواج به عنوان محبوب ترین بنیاد مزد خداوند یاد کرده‌اند، گفت: ازدواج موجب عفت نظر و محفوظ بودن نفس است.

به گزارش یزدبانو؛ معصومه طاهريان کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار شاخه طوبی با بیان اینکه یکی از افتخارات بزرگ آئین اسلام ، توجه خاص و تاکید فراوان در مورد نظام خانواده است، گفت: خانواده از مقدس ترین نهادهای اجتماعی و پیوند دهنده افراد به شمار می آید.و خانواده زمینه ساز بروز استعدادهای انسان می شود.
 

این کارشناس مذهبی در ادامه افزود: خانواده در اسلام دارای اهمیت فراوانی است و دین مقدس اسلام برای آن ، نظام و قوانینی وضع کرده است تا سعادت افراد در آن تضین کند.

طاهریان با اشاره به اینکه خانواده عضوی از جامعه است و تا جامعه سعادتمند نباشد ، خانواده نیز روی سعادت را نخواهد دید، تصریح کرد: سعادت یا شقاوت خانواده بر تک تک اعضا اثر دارد و پس برای شناساندن و راهنمایی جوانان این جامعه که باید تشکیل خانواده دهند لازم است.

 وی خاطر نشان کرد: از ائمه هدی(ع) الگوهای مناسبی را برای امر خطیر ازدواج و انتخاب زوجه مناسب ارائه داد تا بتواند در سخت ترین و مهم ترین و البته شیرین ترین انتخاب خود دچار اشتباه نشوند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه  پیامبراکرم (ص) در حدیثی از ازدواج به عنوان محبوب ترین بنیاد مزد خداوند یاد می کردند، اظهار کرد: ازدواج موجب عفت نظر و محفوظ بودن نفس است.

طاهریان با توجه به اینکه ازدواج از ضروریات زندگی برای مرد و زن به شمار می آید، گفت: همین طوری که هر فردی احتیاج به خوراک و پوشاک و خواب و استراحت دارد ازدواج نیز از لحاظ طبیعت نیازمند است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم در خصوص هر کسی ازدواج کند نیمی از دین خود را حفظ کرده است، گفت: اسلام ازدواج را وسیله و مایه حفظ دین قرار داده است.

این کارشناس مذهبی در خاتمه خاطرنشان کرد: از فراخوانی اسلام به تشکیل خانواده و ازدواج سبب گردید که عبادت فرد متاهل از فضیلت برتری نسبت به فرد مجرد برخوردار باشد.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری