Skip to Content

گفتگوی اختصاصی/مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

فلسفه حجاب در حفظ آرمش درونی خانواده‌ است/ بحث عفاف و حجاب مختص به یک نهاد خاص نیست


مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: بحث عفاف و حجاب یک بحث کاملا مذهبی است که برعهده یکایک ما گذاشته شده است و باید به آن عمل کنیم.

"فخرالسادات خامسی" مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، در اجتماع بزرگ مردمی مدافعان حریم خانواده به مناسبت هفته جهانی حجاب و عفاف، در گفتگو با خبرنگار یزدبانو، گفت: فلسفه حجاب از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی می‌باشد که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می رسد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می رسد.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در در خصوص وضعیت حجاب در استان اظهار کرد: با توجه به تکنولوژی و توسعه رسانه‌ای عصر جدید که از مختصات عصر مدرن می‌باشد، مرز جغرافیایی استان یزد مثل گذشته معنا ندارد ولی وضعیت حجاب و عفاف در استان یزد به جهت اینکه استانی متدین، شهید پرور، و دارای مردمانی انقلابی است نسبت به دیگر استان‌های  کشور مناسب تر است.

وی افزود: همه مردم و مسئولین به اهمیت موضوع عفاف و حجاب از نظر شرع مقدس واقف هستند؛ چرا که طبق نص صریح قرآن کریم «موضوع عفاف  و حجاب و اهمیت دادن به آن» از مسائل مهم جامعه اسلامی است.

خامسی فلسفه قانون حجاب از سوی اسلام و نزول آیات قرآن در این مقوله را تحکیم بنیان خانواده‌ دانست و افزود: خانوده‌ها باید به این  باور وایمان قلبی برسند که اصل و اساس فلسفه حجاب در حفظ آرمش درونی خانواده‌ است.

این مقام مسئول حضور زنان در جامعه را فلسفه‌ی دیگر در مقوله حجاب دانست و عنوان کرد: نکته مهم این است که در جمهوری اسلامی ایران با حفظ شئونات اسلامی، موازین عرصه برای حضور زنان در همه صحنه‌ها فراهم شده است.

وی در رابطه با نقش مسئولین در ترویج عفاف و حجاب در استان خاطر نشان کرد: بحث حجاب و عفاف مختص به یک نهاد خاصی نیست و کاملا بحث بین بخشی می‌باشد و هماهنگی وهمراهی دوسویه ملت و دولت را می طلبد و در این راستا همه دستگاه‌های دولتی باید وارد میدان شوند تا عفاف و حجاب را در جامعه ارتقا وبهبود بخشند.

خامسی افزود: بحث عفاف و حجاب یک بحث کاملا مذهبی است که برعهده یکایک ما گذاشته شده است و باید به آن عمل کنیم.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در پایان اذعان کرد: تاثیر فرهنگ درعفاف و حجاب غیر قابل انکار  و بسیار مهم است و آن چیزی که بیشتر از هر چیز دیگر می‌تواند در جهت رفع مشکلات این حوزه جوابگو باشد فرهنگ سازی در این مقولات است.

انتهای پیام/د


 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری