Skip to Content


استحکام پیوند مردم با نظام اسلامی در شرایط تحریم/هراسی از تحریم ها نداریم/خط قزمز ما ادامه فعالیت هسته ای


دکتر محمدصالح جوکار با تأکید بر این مطلب که ما هراسی از تحریم ها نداریم و محکم ایستاده ایم؛گفتئ: در موضوع هسته ای اعلام می کنم آنچه که خط قرمز ماست و آنچه که رهبر گفتند: هیچ مرکز تحقیق و توسعه هسته ای و هیچ غنی سازی نباید تعطیل شود و آنچه مورد نیاز نیروگاههای ماست باید تأمین شود.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، نماینده مردم شریف شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی پس از قرار گرفتن در لیست تحریمی که دولت انگلیس علیه برخی مسؤولین کشور صادر کرد؛ در مراسم تجلیلی که به همت سایت یزدرسا در مسجد امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد با قدردانی از شرکت کنندگان در مراسم، بار مسؤولیت خود را بیش از گذشته خواند و اظهار داشت:شما قدر مسلم برای محکومیت دولت انگلیس در این مراسم شرکت کرده اید.

*هراسی از نحریم نداریم/ادامه فعالیت هسته ای

دکتر جوکار با تأکید بر این مطلب که ما هراسی از تحریم ها نداریم و محکم ایستاده ایم؛ اظهار داشت: در موضوع هسته ای اعلام می کنم آنچه که خط قرمز ماست و آنچه که رهبر گفتند: هیچ مرکز تحقیق و توسعه هسته ای و هیچ غنی سازی نباید تعطیل شود و آنچه مورد نیاز نیروگاههای ماست باید تأمین شود.

وی در خصوص شروط غیر قابل تغییر ملت ایران در مذاکرات ژنو هم گفت: در مذاکرات هسته ای به هیچ عنوان مسائل دیگری از قبیل حقوق بشر و دخالت در مسائل نظامی ما و بحث موشک های استراتژیک ما قابل مطرح شدن نیست و شما بحث مذاکرات هسه ای و چارچوبی که مشخص شده است  و آن حقوق حق ملت باید پاس داشته شود.

وی تصریح کرد: اینها چیزی است که ملت روی آن صبر کرده است و شما فشارهای اقتصادی را وارد کردید که ملت را از نظام جدا کنیدچه اتفاقی افتاد ؟ در حالی که این پیوند مستحکمتر شد و روز به روز هم مستحکمتر خواهد شد.

*سوابق سیاه دولت انگلیس در دنیا و ایران

دکتر جوکاربا اشاره به صدور تحریم های دولت انگلیس،این دولت اروپایی را "روباه پیر و مکار" خواند و گفت:قبل از انقلاب هرچه ما کشیدیم از دست انگلیسی ها بود و در دنیا دولت انگلیس به دولت استعمارگر و استکبارگرمعروف است.

وی به سوابق سیاه حضور انگلیسی ها در گذشته و در آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت:شما به شهرهای آمریکای لاتین بروید که حتی انگلیسی ها در آنجا حضور ندارند؛ ضرب المثل های مشهوری نسبت به انگلیسی ها دارند

وی تاریخ سیاه حضور دولت انگلیس در ایران را نیز یادآور شد و افزود: از وقتی که پای انگلیسی ها به داخل کشور ما باز شد جنایات بی شماری روا داشتند و از منابع ما چپاول کردند و جز تحقیر ملت ما و کشتارها و جنایاتی که زمان اشغال کشور ما توسط انگلیسی ها انجام می شد کاردیگری نداشتند.

جوکار تصریح کرد: انگلیسی ها درسهایی از ملت و انقلاب ما گرفته اند ولی نتوانستند به راه راست هدایت شوند چون در ذات،خمیره و ماهیت این ها عنصر سلطه گری و سلطه جویی همواره بوده و ادامه دارد و امروز به تبعیت از اجداد خودشان که دوران قاجار و پهلوی را به یاد می آورند می خواهند همچنان بر سر به ملت ایران مسلط باشند و جهان استکبار و خوی استکباری چنین منش و روشی را امروز در دنیا دارد.

وی صدور لیست تحریم توسط دولت انگلیس را تنها اظهار پیشقدمی این دولت خواند و سؤال کرد: کدام یک از این مسؤولین در انگلیس اموال و شرکت دارند که مصادره و تحریم می کنید؟و کدامیک قصد سفر به این کشور را دارند که تحریم می کنید؟

وی با تصریح بر اینکه" ملت ما این تحقیر ها را نمی پذیرد و در جای خود پاسخ خواهد داد" در حال بیان این جملات که " این ملت ملت ما محکم، راسخ، استوار و مقاوم و همواره در پشت سر رهبر خود ایستاده و شهید  وجانباز داده است و امروز اعلام می کند به دولت های کثیف و سردمداران انگلیس و آمریکایی ها اعلام می کند" بود که جمعیت حاضر در مسجد امامزاده جعفر یزد سخن وی را تکمیل کردند:مرگ بر انگلیس، مرگ برآمریکا" و جوکار نیز افزود:این اعلام به کشورها و دولت هایی ست که بدانند نمی توانند با فشارها و تهدیدات ملت را از پای دراورند.

*کدام حقوق بشر؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که اخیرا از سوی دولت انگلیس به خاطر نقش حقوق بشر در لیست تحریم این کشور قرار گرفته است  بار دیگر با اشاره به آن و مطرح کردن این موضوع از سوی انگلیسی ها که " در کشور ایران حقوق بشر رعایت نمی شود" اظهار داشت: ما سؤال داریم واقعا کدام حقوق بشر؟ ایا حقوق بشر از نوع امریکایی یا ایاد از نوع لیبرال دموکراسی یا از نوع یا حقوق بشر واقعی؟

دکترجوکار با برشمردن کشورهای مدعی رعایت حقوق بشر و به اصطلاح مهد آزادی و دموکراسی از جمله فرانسه، انگلیس و آمریکا اظهار داشت: در داخل خاک این کشور ها جنایات بی شماری علیه شهروندان و ملت آنان اعمال می شود.

وی با یادآوری این موضوع که سه روز پیش به ناظرکمیسون حقوق بشر اجازه بازدید اززندانهای انگلیس داده نشد افزود:این ها به اقلیت هایی همچون مسلمانان اجازه ازادی اندیشه نمی دهند.

*تحقیق و پژوهش در کشورهایی اروپایی درباره هولوکاست ممنوع است

دکتر جوکار " از موضوع " هولوکاست" به عنوان یک عنوان ممنوعه در کشورهای اروپایی یاد کرد و افزود:در کشورهای اروپایی اجازه پژوهش و تحقیق در موضوع هولوکاست به هیچ دانشمندی نمی دهند و امروز اگر کسی بخواهد موضوع هولوکاست و بی اساس بودن ادعای صهیونیست ها را مطرح کند بلافاصله به دادگاه معرفی می شود و دانشمندان زیادی به زندان افتادند.

 

*حمایت غربی ها از حقوق بشر شاهنشاهی در ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی به وضعیت اسفناک حقوق بشر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت:قبل از انقلاب چون شاه نوکری آنها را می کرد با شاه مشکلی نداشتند؛ حقوق بشری هم مطرح نبود و اکنون که این ملت در سایه رهبری های امام راحل آزاد و مستقل شد و عزت پیدا کرد دیگر از منظر آنان، این ملت "حقوق بشری" نیست.

جوکار به قیام مردم ایران علیه استبداد اشاره کرد و گفت: چون ملت ایران به پا خاست و زیر بار اسعمار نرفت و دیگر اجازه نداد منابعش توسط آمریکایی ها و انگلیسی ها غارت و چپاول شود اکنون از منظر انان یک ملتی به شمار می رود که حقوق بشر رعایت نمی شود.

وی به وضعیت تأسف بار حقوق بشر در کشورهایی همچون عربستان سعودی و آل خلیفه در بحرین اشاره کرد و گفت: چه جنایاتی در این کشور ها می شود و آیا

یک انتخابات در عربستان پیدا می کنید؟در کشور بحرین و آل خلیفه چطور مسلمین را شکنجه و از دم تیغ می گذراند در حالی که در هیچ کجای دنیا محکوم نمی شود.

*فطعننامه اروپایی مشمئز کننده/ حضور 73 درصدی مردم ایران در انتخابات در برابر حضور 40 درصد اروپایی ها در انتخابات

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس، قطعنامه اخیر اروپاییها علیه ایران اسلامی را زشت، مشمئز کننده و در خور شأن اروپایی ها توصیف کرد و افزود: یکی از بندهای این قطعنامه درباره انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 و حماسه سیاسی ملت ایران با تدبیر رهبری است که آنان می گویند: در این انتخابات دموکراسی اعمال نشد در حالی که ما امروز در کشورهای اروپایی چه انتخابات پارلمان و چه ریاست جمهوری ها میانگین حضور و مشارکت مردم کمتر از 40درصد است.

دکتر جوکار مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات را علی رغم تهدیدات، فشارهای اقتصادی و تحریم ها ستود.

*آزادی به کدام معنا/اسلامی یا غربی

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس سؤال کرد: آیا در اینجا آزادی نیست یا در غرب؟آنان آزادی را به معنای خودشان تفسیر می کنند و به دنبال آن  آزادی هستند که  حکومت های خودشان را ترویج کنند و به دنبال زادی نوع غربی هستند.

جوکار مظلومیت مسلمانان در جهان را ناشی از سیاست های ضد اسلامی آمریکایی ها دانست و گفت:چون این ها می دانند اگر اسلام در منطقه تقویت شود و قدرت پیدا کند و امت اسلام شکل بگیرد دیگر چیزی به نام فرهنگ لیبرال دمکراسی در دنیا نخواهند داشت و این چیزی است که امروز اینها را به صدور قطعنامه های سخیف علیه ملت ما و مسؤولینن ما وا می دارد.

وی تصریح کرد: امروز اگر دشمن تعریف ما را کرد روز بدبختی و بیچارگی ماست و امرور اگر دشمن علیه ما گفت معلوم است کار ما درست و راه ما صراط مستقیم است.

*شهدا چه می گویند؟/ انگلیس نوکران خود را تحریم کند

یادگار هشت سال دفاع مقدس با یاداوری وصیت نامه شهدا اظهار داشت: شهدا پیروی از ولایت فقیه را پیروی از امام زمان(عج) خواندند و به اروپاییها و کسانی که ما را تحریم می کنند اعلام کرد: شما اگر راست می گویید ویژه خواران و نوکران و رانت خواران خودتان را که در کشور حضور دارند و سرمایه هایشان در کشور شماست و کسانی که عشق به رابطه با  آمریکا دارند تحریم کنید وگرنه تحریم اسامی چند نفر که نه دارایی  و نه امکاناتی دارند تأثیری ندارد.

حاضران پس از بیان این جمله که " اگرچه شما دنبال این هستید که ملت ایران را تحقیر کنید ولی ملت ایران زیر بار تحقیر نخواهد رفت" تکبیر گفتند.

*نقش اروپایی ها در جریان فتنه چه بود؟

دکتر جوکار نقش آشکار کشورهای اروپایی و غربی را در جریان فتنه یاداور شد و گفت:سفارتخانه هایشان به لانه جاسوسی تبدیل شده بود و بخش مهمی از پشتیبانی و خط دهی جریان فتنه را در داخل کشور داشتند و ملت ما حادثه روز عاشورا را در تهران فراموش نمی کند که چه بی حیایی کردند.

 

*نسل کشی در خاورمیانه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به دخالت های آمریکا و انگلیس درکشورهای غرب آسیا اشاره کرد و گفت: هر روز گلوله های آمریکایی و انگلیسی بر سر آنان می بارد و نسل کشی درمنطقه خاورمیانه از جمله سوریه در سایه شیطنتهایی است که امروز غرب در سوریه دارد فقط به خاطر اینکه ملت و دولت سوریه دست از حمایت انتفاضه و جریان مقاومت بردارند.

جوکار به پرورش و ترویج جریان تکفیری ها در منطقه خاورمیانه از سوی آمریکایی ها با هدف اختلاف افکنی بین شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: عناصر تکفیری را پرورش دادند و زشت ترین اعمال را امروز در کشور سوریه انجام می دهند و زنان و مردان بی گناه را در فجیع ترین روش و ابزار می کشند و این تصاویر خشن و زشت را در سیما و ماهواره هایشان تبلیغ می کنند که در جهان اسلام چنین اتفاقاتی دارد می افتد تا مردم دنیا را نسبت به دین اسلام بدبین کنند.

*شکست سیاست های آمریکا علیه ایران

وی بیداری وجدان ها و فطرت پاک انسان ها علیه استکبار را نشانه شکست محدودیت ها و تحریم های استکبار دانست و افزود: و امروز در کشورهای آمریکای لاتین که حیاط خلوت امریکایی هاست؛ نام ایران و امام ما سرزنده برده می شود که برای ما افتخار است و یک جریان ضد استکباری علیه آمریکا راه افتاده است.

دکتر جوکار کشتار مسلمانان در میانمار و آمریکای مرکزی را حاصل دخالت مستقیم آمریکایی ها دانست و افزود:این اتفاق میانمار یک ماه پس از حضور وزیر خارجه  آمریکا در میانمار بود که مقامات اآجا را تحریک کرد.

*استقامت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس

این مقام مسؤول، استقامت ملت ایران در دهه اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با توجه به شرایط سخت سیاسی و جنگ تحمیلی را یاداور شد و گفت:این ملت در طول جنگ در حالی که دشمن به انواع سلاح ها تجهیز شده بود به پا خاست و فرزندان خودش را فرستاد و حضرت امام با آن ابتکار عمل چنان قدرتی تولید کرد که دشمن را از پای درآورد.

جوکار تصریح کرد: ملت ایران در برابر سلاح های شیمیایی آلمانی، توپ های دوربرد اتریشی و انگلیسی و سلاح های آمریکایی تنها با ایمان به خدا و سلاح ایمان پیروز شد و با ایمان و توکل به خدا و باورهای دینی بود که این ملت توانست سرافراز در جنگ هشت ساله بیروز شود.

*تشکر از شرکت کنندگان در مراسم تجلیل

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود اظهار داشت: از شما مردم خوب و شریف و مردان و زنان مؤمن و از مسؤولین محترم استان در این فراخوان سایت یزدرسا تشکر می کنم و در جایگاهی نیستم از از من تجلیل شود.

جوکار تصریح کرد: یک عمری خدا را شاکرم که در فضای جمهوری اسلامی و در فضایی که در رأس ساختار سیاسی آن مرجع تقلید و  ولی فیه حضور دارد و  ما در تبعیت از او حرکت می کنیم و در در این مدت با عنایتی که خداوند داشته است در خدمت خانواده معظم شهدا و ایثارگران بوده ایم و  و ممنونم و شاکرم از اساتیدی که راهنمایی کردند تا ما در مسیر ولایت ماندیم و این ارزش ماندگاری دارد برای ما که در مسیر ولایت ماننده ایم.

وی با بیان آیه 23 سوره احزاب که می فرماید"مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا و با این معنی که:" از مؤمنان مردانی هستند که به پيمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند، بعضی بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هيچ پيمان خوددگرگون نکرده اند" تصریح کرد: این انقلاب ریزیش های زیادی داشته است و خیلی ها که همراه امام بودند ولی الان نیستند.

       



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری