Skip to Content

همزمان با سراسر کشورصورت گرفت؛

افتتاح نمادین 22 واحد تک نفره ی زایمان طبیعی در استان یزد


همزمان با افتتاح 714 واحد تک نفره ی زایمان طبیعی در سراسر کشور، آیین بهره برداری از 22 اتاق زایمان طبیعی تک نفره در استان یزد با حضور مسئولین دانشگاه و استان برگزار شد.

به گزارش یزدبانو به نقل از وبدا- یزد؛ معاون  درمان دانشگاه  در آیین افتتاح پنج واحد تک نفره ی زایمان طبیعی در بیمارستان ضیایی اردکان گفت: در راستای اجرای بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت و با هدف ترویج زایمان طبیعی، تاکنون در شهرستانهای میبد، اردکان، تفت، ختم، ابرکوه، بافق و مهریز تعداد 22 اتاق زایمان طبیعی بهینه سازی شده است.علی دهقان افزود: با توجه به اهمیت ترویج زایما طبیعی، ترغیب مادران به زایمان طبیعی و به منظور کاهش روند زایمان سزارین، در این اتاق ها کلیه تجهیزات جهت مادر، نوزاد و همراه  و همچنین تجهیزات زایمان بی درد غیر دارویی، توپ تولد و دستگاه بخور جهت مادران مهیاست.

وی اظهار داشت: اتاق زایمان طبیعی اتاقی است که مادر باردار از بدو ورود به بیمارستان تا دو ساعت پس از زایمان را در آن سپری می کند .
وی تصصریح کرد: از ویژگی های برجسته ی این اتاق های، فضا سازی متناسب با شرابط روحی مادر باردار جهت کاهش استرس زایمان، امکان حضور همراه و جابجایی مادر به صورت حداقل ممکن تا دو ساعت پس از زایمان است.
افتتاح همزمان 714 اتاق LDR ( اتاق زایمان طبیعی) صبح امروز در 37 دانشگاه علوم پزشکی کشور و با محوریت دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد.
 

انتهای پیام / ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری