Skip to Content

مسؤول بسیج جامعه زنان استان یزد:

بیش از 40درصد از بسیجیان استان یزد را بانوان بسیجی تشکیل می دهند


مسؤول بسیج جامعه زنان استان یزد فعالیت این قشر را در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، تقویت بنیان خانواده، محرومیت زدایی در قالب بسیج سازندگی و اردوهای جهادی، الگوی صحیح مصرف، ایجاد مشاغل خانگی و تولید ملی را از جمله فعالیت خواهران بسیجی عنوان کرد.

به گزارش یزدبانو،مسؤول بسیج جامعه زنان استان یزد به مناسبت 13 مرداد گرامیداشت روز قشر سازمان بسیج جامعه زنان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر استان یزد علت نامگذاری این روز را سالروز شهادت شهیده بسیجی مریم فرهانیان عنوان کرد و گفت : از چهار سال گذشته تا کنون هر سال یکی از شهدای زن به عنوان شهید شاخص در سطح کشور معرفی می شود و سال 89 شهیده فرهانیان معرفی شد که 13 مرداد سالروز شهادت این شهید به عنوان روز بسیج جامعه زنان نامگذاری شده است.

زارع افزود: شهیده نسرین افضل شهید شاخص سال 90، شهیده ناهید فاتحی کرجو شهید شاخص سال 91 و شهیده سیده طاهره هاشمی به عنوان شهید شاخص سال 92  به همه اقشار جامعه به ویژه خواهران بسیجی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: از برکت معرفی شهدای شاخص زن در طول چند سال گذشته در اقصی نقاط استان همایش های متعددی با نام این شهدا و با محوریت معرفی شخصیت شهدا در بسیج جامعه زنان برگزار شده و می شود.

زارع افزود:بسیج جامعه زنان یکی از تشکل های مردمی و فرهنگی با رویکردی فرهنگی است که می تواند در تمام کشور در ترویج و تعمیق روحیه فرهنگ ایثار و شهادت در آحاد مردم به ویژه بانوان تأثیر گذار باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت یک زن بسیجی به عنوان روز بسیج جامعه زنان اظهار داشت: زنان شهیده و معرفی شخصیت آنان تا کنون تأثیرات زیاد فرهنگی در بین بانوان جوان بسیجی و الگو پذیری از آنان داشته است.

مسؤول بسیج جامعه زنان استان یزد فعالیت این قشر را در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، تقویت بنیان خانواده، محرومیت زدایی در قالب بسیج سازندگی و اردوهای جهادی، حماسه اقتصادی و الگوی صحیح مصرف و ایجاد مشاغل خانگی و تولید ملی و حضور حماسی در صحنه های سیاسی را از جمله فعالیت خواهران بسیجی عنوان کرد.

زارع با بیان این مطلب که بیش از 40 درصد بسیجیان استان را بانوان بسیجی در قالب حلقه های شجره طیبه صالحین تشکیل می دهند اظهار داشت: تمام بانوانی که علاقه مند به عضویت در بسیج هستند می توانند به یکی از پایگاههای مقاومت بسیج خواهران مراجعه کنند.

وی در خصوص برنامه های تفریحی و فرهنگی این قشر گفت: در همه پایگاههای مقاومت بسیج جامعه زنان استان به ویژه شهر یزد اردوهای فرهنگی، تفریحی،زیارتی،سفر به مناطق خوش آب و هوای استان و کشور و همچنین اردوهای ورزشی و کوهنوردی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت جسمانی اعضا، بانوان بسیجی می توانند با تخفیف در باشگاههای مرتبط با بسیج به فعالیت ورزشی بپردازند و یا در قالب تیم های ورزشی در مسابقات استانی و کشوری نیز شرکت کنند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری