Skip to Content

معاون اجتماعی دادگستری/

تهیه وتدوین راهکارهای عملیاتی در جهت کاهش جرائم وآسیب های اجتماعی


تهیه راهکارهای عملیاتی برای پیشگیری از وقوع جرائم در استان معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از تهیه وتدوین راهکارهای عملیاتی در جهت کاهش جرائم وآسیب های اجتماعی استان خبر داد.

به گزارش یزدبانو، " سید علی اصغر رفاهی " در نشست مشترک مسئولان عالی قضایی و اجرایی استان گفت: باتلاش های صورت گرفته درمعاونت اجتماعی قوه قضائیه و همچنین برنامه ریزی های معاونت اجتماعی در استان،جرایم استان بصورت کامل و موضوعات مبتلا به شهرستانها با تفکیک و اولویت مشخص شده است و برای پیشگیری نیز راهکارهای عملیاتی تهیه و تدوین شده است .
وی لازمه موفقیت درعرصه پیشگیری از وقوع جرم را جلب مشارکت مردم و همچنین عزم جدی مسئولان دانست و اظهار داشت : موفقیت طرح ها و برنامه های پیشگیری از وقوع جرم درگرو جلب مشارکت آحاد جامعه است و چنانچه از سوی مسئولان نیز در این زمینه عزم جدی صورت گیرد موفقیت استان در موضوع پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی قابل تحصیل است .
این مقام قضایی با اشاره به فعالیت دستگاهها ، سازمانها و نهادهای مختلف در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و عدم به ثمر رسیدن این تلاش ها ، تصریح کرد: عدم هماهنگی و فعالیت های پراکنده سازمانها و نهادهای مختلف در عرصه پیشگیری از وقوع جرم عملاً  نتیجه مورد انتظار را به دنبال نداشته است اما اکنون دستگاه قضایی می تواند به عنوان محور این فعالیت ها در جهت اثر گذاری بیشتر وموفقیت دراین زمینه با جلب همکاری وتعامل سایر دستگاههای متولی اقدام نماید .
معاون اجتماعی دادگستری با اشاره به ارائه 30 برنامه قابل اجرا از سوی مرکز برای اجرا در سال جاری ، خاطر نشان کردن برنامه ریزی جهت عملیاتی نمودن واجرای موفق برنامه های اولویت دار مرکز شروع شده است.
وی ادامه داد: 3 موضوع حائز اهمیت استان که همواره ریشه بسیاری از مشکلات در افزایش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و پیش زمینه بسیاری از مشکلات استان است نیز  شناسایی شده و برای حل آن برنامه ریزی صورت گرفته است.
رفاهی ، بحث اتباع بیگانه و مهاجر پذیر بودن استان ، مشاوره و آموزش برای افراد در شرف ازدواج و زوجینی که در 5 سال اول ازدواج خود بسر می برند وهمچنین پیشگیری از وقوع جرم سرقت را 3 اولویت استان ذکر کرد وبیان داشت: برای هر 3 موضوع برنامه ریزی صورت گرفته که با اجرای صحیح و به موقع برنامه ها شاهد نتایج ملموس آن تا پایان سال خواهیم بود .
منبع:روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری