Skip to Content


راه و نام امام خمینی(ره) همیشه زنده است/ حرکت جهادی مسؤولان برای کمک به مردم


آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته یزد گفت: هر امتی مقدساتی دارد که باید الگو و راهنمایی برای آنها باشد که حضرت امام برای ما اینگونه هستند که همانا راه انبیا و معصومین را طی کرده اند و یاد و راه امام باید برای همیشه زنده بماند

 یزدبانو، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد که موضوع خطبه اول را  (در همین سایت نیز منتشر شده) به تقوای الهی و بحث تربیت دینی فرزندان اختصاص داد با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و فرارسیدن دو مناسبت جانگداز ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره)  الگو، اسطوره، راهنما و مرشدی است که در کارهایش بی حساب صحبت نکرده و تصمیمات عجولانه نگرفته است و حرف هایی زده  که هنوز قابل اجراست .
آیت الله ناصری تصریح کرد: هر امتی مقدساتی دارد که باید الگو و راهنمایی برای آنها باشد که حضرت امام برای ما اینگونه هستند که  همانا راه انبیا و معصومین را طی کرده اند و ما باید خود را مقید به الگو پذیری از ایشان کنیم و جزء مقدسات ما باشد
وی نمازگزاران را به پرهیز از حرف های ناصواب و " ان قلت" در مسأله دین فراخواند و اظهار کرد: اگر در یک مسأله کوچک مریض شوید نزد دکتر متخصص می روید و هر چه دارو داد استفاده می کنید و همانا در امر دین هم باید به متخصص آن مراجعه کنیم.
امام جمعه یزد تصریح کرد:  ولی فقیه گرچه معصوم نیست ولی همان راه معصوم را طی می کند و ما هم باید از ولایت فقیه همانند یک متخصص امر دین پیروی کنیم و نگوییم او معصوم نیست در حالی که پزشک هم معصوم نیست.
ناصری خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم حکومت واحد داشته باشیم نیازمند تبعیت همگان از ولایت فقیه هستیم تا وحدت در جامعه اسلامی حفظ شود و اگر هر کس بخواهد به نظر خودش عمل کند و هر گروهی بخواهد این رشته حکومت را به طرف خودش بکشد کشور ما مثل مصر و لیبی و…خواهد شد.
وی اظهار داشت: جامعه ما که یکپارچه و متحد است و دشمنان از همین می ترسند جون یک رهبر واحد دارد و دشمن دارد برای تخریب این وحدن زمینه چینی می کند.
خطیب نماز جمعه امروز یزد با برشمردن برخی اقدامات تفرقه افکنانه دشمنان اسلام از جمله چاپ کتاب توسط سلمان رشدی و توهین به پیامبر اسلام(ص) و… گفت:  الان هم امام و ولایت را می خواهند همین کنند و الگوها و اعتقاد را از ما بگیرند و تفرقه بیندازند.
آیت الله ناصری در ادامه خطبه دوم نماز جمعه اظهار داشت: امام خمینی(ره) برای ما همیشه باید الگو و همیشه باید پیامبر گونه باشد و همیشه باید یاد و نامش زنده و مقدس بماند و راه و اهدافش ادامه یابد.
وی تصریح کرد: امام راحل مربوط به تاریخ نیست بلکه عظمت ولایت فقیه همیشه باید باشد و در این زمان نیز باید اطاعت از ولایت داشته باشیم تا تفرقه نباشد.

*ضرورت خلوص نیت برای مسؤولان
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد به مسؤولان نظام توصیه کرد: اگر می خواهیم برای کشور و مردم کار کنیم دیگر حزب چیست؟دست به دست هم بدهید و برای مردم زیر چتر ولایت کار کنید.
آیت الله ناصری انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد برخی گروهها برای برنده شدن در انتخابات گفت: اکنون زمینه برای خدمت به مردم فراهم است و رهبر هدایت می کند و دولت هم کار می کند و مردم خوب و پا به رکابی داریم و چرا دست به دست هم ندهیم و در مسیر وحدت حرکت نکنیم.
وی خلوص نیت را در رفتار مسؤولان خواستار شد و گفت: با حرکت جهادی پیش برویم تا در مقابل دشمن کم نیاوریم و دشمن سوء استفاده نکند و به ما ضربه نزند و همه دست اندرکاران دست به دست هم بدهیم که چه کنیم بندگان خدا را کمک کنیم و این مردم خوب را بالا ببریم نه اینکه به فکر گروه و دسته خود باشیم که گروه و رفیق من بالا برود.

* اصلاح خصوصی سازی معادن و جلوگیری از خام فروشی معادن
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد از خام فروشی مواد معدنی در کشور انتقاد کرد و افزود: قوانینی که موجب می‌شوند پیچیدگی زیادی در روند خصوصی سازی و یا خام فروشی داشته باشیم باید اصلاح شوند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد و جلو رفت که در کوتاه ترین زمان ممکن جلوی خام فروشی گرفته شود و جلوگیری از خام فروشی ضمن اینکه به چرخه اقتصادی کمک می کند در ایجاد اشتغال، ارز آوری و ارزش افزوده نیز تدثیر گذار است.
آیت الله ناصری با اشاره به طرح موضوع اقتصادی مقاومتی و نامگذاری سال های گوناگون با موضوع اقتصادی عنوان کرد: سهیم کردن مردم در فعالیت‌های اقتصادی و ساختن کشور اسلامی و تامین معیشت نیز از مباحث اقتصاد مقاومتی است.
ناصری افزود: همه در رسیدن به اقتصاد مقاومتی سهم داریم اما در این میان باید به تولید و جمع آوری سرمایه ها در چرخه اقتصادی توجه ویژه کرد و مسأله ای که امروز اهمیت دارد توجه به خصوصی سازی و سپردن اممور مربوطه به بخش خصوصی است که باید به آن نیز بها داد.
وی با اشاره به سودهای بانکی و سپرده گذاری در بانک ها گفت: بانک ها باید به گونه ای در تعیین نرخ سود اقدام کنند که سرمایه‌های مردم در چرخه اقتصادی به کار گرفته شود نه اینکه پول ها در بانک جمع شود و اقتصاد لنگ بزند.
*فلسفه امر به معروف و نهی از منکر
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با یادآوری بحث مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، با انتقاد از برخی رسانه ها که گفته اند" می خواهید به زور مردم را وارد بهشت کنید" گفت: یکی از اهداف حرکت به سوی کربلا امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امام حسین(ع) فرمود: همه چیز وارونه شده و جای خوب و بد عوض شده است و "بدی" ها تلقی "خوب" می شود و "خوبی" ها تلقی "بد" می شود.
آیت الله ناصری تصریح کرد: یکی از اهداف امام حسین(ع) این بود که هر چیزی را در جای خودش قرار دهد که از زمان رسول خدا تا آن زمان دستورات برعکس شده بود.
وی افزود: امر به معروف یعنی انسانها را به خوبی دعوت کردن و این جمله امر کردن دارد و خواهش و تقاضا کردن فایده ای ندارد و باید اسانها را به خوبی ها و خوب شدن  امر و وادار کنیم و نهی از منکر یعنی باید جلوی منکر را بگیریم و کارهایی که باعث انحراف اخلاق جامعه می شود مسؤولین باید جلوی منکرات را بگیرند و حاکم اسلامی وظیفه اش این است که بستر جامعه را آماده کند برای اینکه انسانها وارد بهشت شوند و به جهنم نروند و مسیرهایی که به جهنم وارد می شوند جلوی آن را بگیرند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری