Skip to Content

گزارش/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد

ریشه مذاکرات، هسته ای نیست/ آغاز عهدشکنی دشمن با جنگ روانی


نماینده ولی فقیه در استان و امام جعه یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد گفت : ریشه مذاکرات، هسته ای نیست بلکه دشمنان به دنبال عقب نگه داشتن انقلاب و از بین بردن ایران به عنوان مرکز مکتب اهل بیت و اسلام راستین هستند.

به گزارش خبرنگاریزدبانو، آیت الله محمد رضا ناصری درخطبه دوم نماز جمعه این هفته با درود به سفیران کربلا به عنوان منادیان حق اظهار داشت : آنان برای احیای خون امام حسین(ع) و رسیدن پیام ایشان به گوش جهانیان همه هستی خود را به کف دست گرفته و مقابل ظلم ایستادند تا بشریت نجات یابد.
وی با اشاره به تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) افزود : عشق به خدا  و عشق به مردم به عنوان بندگان خدا دو خصیصه بارز امام بود و چون ایشان جلوه خدا را در بندگانش می دید و پیاده شدن احکام الهی را به دست آنان می دانست؛ دستور بسیج را در همین مسیر الهی صادر نمود .

وی تصریح کرد: حرف امام در بسیج همگانی این بود همه برای خدا و یاری دینش بسیج شوید و بشریت را از ضلالت نجات داده به سوی خدا ببرید و با هم مقابل دشمنان ایستاده، راه پیشرفت و کمال به سوی خدا را برای هم باز کنید و بدانید همه در برابر حق مسؤولیم چون از یک ریشه ایم و نباید ازهم جدا شویم .

امام جمعه یزد القائات استعمارگران را موجب رواج تفرقه، کینه، هوس و دنیا طلبی و.. بین مردم برشمرد و گفت : اگر با طاغوت ها مقابله کنیم و به دنبال حزب بازی نباشیم سد راه پیشرفت بندگان خدا برداشته می شود و جدیت در این مسیرکه خدا خط آن را معین کرده و امام دستورش را داده راه را برای حاکمیت الهی و ولایت حق که در زمانه غیبت معصوم با ولی فقیه است؛ تا رسیدن به دست صاحب اصلی اش هموارمی کند.

آیت الله ناصری با تأکید بر فانی بودن همه قدرتها و توصیه به ایستادگی در راه حق افزود : امام برای اقامه عدل الهی بدون هیچ تشریفات کذایی و فقط با خلوص نیت و در نظر داشتن رضایت الهی بر روح جوانان اثرگذاشت و درهمه میدانها ایستاد و رهبری کرد .

وی با  تبریک هفته بسیح یادآور شد: همه با خلوص نیت کار کنید و برای نگه داری انقلاب متحد و بیدارباشید که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است .

*دشمن عهد شکنی را آغاز کرده است

نماینده ولی فقیه با اظهارامیدواری نسبت به مذاکرات هسته ای خاطرنشان کرد: ان شاءالله این مذاکرات به جاهای خوب برسد ولی باید مراقب باشیم که دشمن دراین زمینه حرکت هایی را شروع کرده است ازجمله زمینه سازی برای بهانه آوردن وعهد شکنی تا با جوسازی و ناامیدی روی افراد کم ظرفیت اثر بگذارد و باعناوین مختلف مثل مصوبه و گزارش، جنگ روانی به وجود آورد.

ناصری با تذکر این نکته که هسته ای ایران برای دشمن بهانه ای بیش نیست عنوان کرد: هیچگاه از لطف خدا نباید ناامید بود و تنها باید به خودش توکل کرد و بنا نیست تحریم ها را بردارند و نه کاری برای ما خواهند کرد چون ریشه این مذاکرات هسته ای نیست بلکه به دنبال عقب نگه داشتن انقلاب واز بین بردن ایران به عنوان مرکز مکتب اهل بیت و اسلام راستین هستند.

وی به تدبیر قرآن در توانمند سازی امت اسلام اشاره کرد و اذعان داشت : دستور خدا و تصمیم امام و رهبری و ایستادگی ملت نقشه های دشمن را خنثی خواهد کرد مگر در جنگ همه دنیا مقابل ما نبود و خدا همان خداست که یاری مان خواهد کرد به شرط اینکه توکل و ایمان را بیشترکرده وحب دنیا را از دل بیرون کنیم که این سرمایه ها برای نسل آینده راهگشاست.

*اقتصاد مقاومتی بهترین راه خودکفایی

امام جمعه یزد، اقتصاد مقاومتی را بهترین راه خودکفایی دانست وهمگان را به بدبینی نسبت به گفتار بیگانگان و داشتن تعقل در پندار، عمل با درایت، سنجش باور با ولایت مداری و بصیرت و دشمن شناسی توصیه کرد.

 

*شرح خطبه اول

آیت الله ناصری در خطبه اول نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به تقوا و مراقیت از کردار اظهارداشت: خدا و ملائکه و هر آنچه در زمین و آسمان است شاهد ماست و روز قیامت شهادت می دهند و ما باید پاسخگوی اعمال خود باشیم .

وی با اشاره به آیه ای از قرآن که روز قیامت انسان را از اعمال مقدم و مؤخرش خبر می دهند تصریح کرد : دو نوع عمل داریم یکی اعمالی که فرد پیش از مرگ انجام داده و دیگری سنت های بد یا خوبی است که بنا نهاده است که تا زمانی که به این سنت ها عمل می شود فرد عقاب یا پاداش دارد.

وی سیطره تابنده احیاگران دین خدا در انقلاب اسلامی را گسترده و آنان را مشمول پاداش الهی دانست و گفت : یکی از مسیرهای نجات  و بودن در راه مستقیم همراهی با صالحین است که نمونه کامل و اعلی آن انبیاء و ائمه معصومین خصوصا حضرت رسول و امیر مؤمنانند.

*مودت اهل بیت یکی از درخواست های پیغمبر در قبال انجام رسالت

خطیب نماز جمعه شهر یزد در پایان با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد پیامبران که تقاضای اجر و مزد در برابر رسالتشان از مردم نداشته اند با تبیین آیه ای که پیامبراسلام درخواست دوستی ذ وی القربی خود را به عنوان اجر رسالت دارند؛ خاطرنشان کرد: مودت اهل بیت یکی از درخواست های پیغمبر مکرم اسلام در قبال انجام رسالت خویش است که البته مودت معنای خاص دوستی با نشان دادن نشانه هایش است .

آیت الله ناصری تصریح کرد : این دوستی که اجر مفید رسالت و هدایتگربرای خود امت باشد یک دوستی ظاهری صرف نیست بلکه همان تبعیت و اطاعت است یعنی ائمه ولی شما و مورد تبعیت شما باشند که درآیه «قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی ..» این معنا موجود است که ما اگر خدا را دوست داریم باید تبعیت عملی از پیامبر نماییم آنوقت خدا هم ما را دوست خواهد داشت که نتیجه اش غفران و ترفیع درجه و لطف و..است .

گفتنی است: مدیر تعلیم و تربیت بسیج جامعه پزشکی کشور به عنوان سخنران پیش ازخطبه های نمازاین هفته به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج و حضورحلقه های شجره طیبه صالحین در اولین همایش استانی میقات صالحین توصیه هایی به سرگروهها ومربیان درمورد توجه به موعظه وامربه معروف ونهی ازمنکردرحلقه ها، رفتارمادرانه ومحبت آمیز، رفع مشکلات مادی ومعنوی اعضا وارتقاء سطح کیفی ونقش مهم این حلقه ها در زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) داشت.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری