Skip to Content

افزایش آمار طلاق در دولت تدبیر با وجود وعده صریح روحانی!

فضای مجازی علت جدید 60 درصد طلاق ها است/ عدم اهتمام دولت برای حل مشکلات مخرب شبکه های اجتماعی


دکتر روحانی در حالی وعده حل معضلات اجتماعی چون طلاق را داده بود که اکنون پس از گذشت 4 سال از عمر دولت تدبیر آمارها از تشدید افزایش طلاق حکایت دارد.

به گزارش یزدبانو، امروزه ساده‌ترین فنّاوری که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون محدودیت‌های مکانی با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کنید، گوشی همراه شما و اینترنت است.

علیرغم ظرفیت بالای فناوری‌های جدید و رفاه حاصل از آن برای بشر، انحطاط فرهنگی خطری است که تحت تأثیر موج‌سواری‌های فرهنگی برخی جوامع، بخصوص جوامع غربی و سایر عوامل ذی‌ربط، اکثر کشورها، بخصوص جامعه‌ی اسلام را تهدید می‌کند.

آثار سوء فضای مجازی نیز حقیقتی غیرقابل انکار است که از آن جمله می‌توان به تخریب و افول فرهنگ بومی و گاه قربانی شدن ارزش‌ها اشاره کرد که شاید اگر قبل از ورود سرزده این فنّاوری به ایران فرهنگ‌سازی می‌شد، این آثار کمتر بود.

بالا رفتن آمار طلاق در کشور

با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل ثبت احوال کشور در نه ماهه سال 1395 نسبت ازدواج به طلاق در این مدت 3.9 می‌باشد، به عبارتی در مقابل هر 3.9 ازدواج ثبت شده یک طلاق به ثبت رسیده است  که این نسبت در سال 1394 حدود 4.2 بوده است. (بیشتر بخوانید)

یزد هم از این قاعده مستثنا نبوده و بنا به گفته مدیرکل ثبت احوال استان یزد میزان طلاق در سال 95 افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

سید محمد طباطبایی گفته بود: سال گذشته هزار و ۶۳۸ واقعه طلاق در استان یزد ثبت شده است. (بیشتر بخوانید)

زنگ خطر افزایش آمار طلاق به واسطه فضای مجازی

بر اساس آمار و گفته مشاوران خانواده، گسست خانواده‌ها مهم‌ترین اثر سوء فضای مجازی است.

سید محمدرضا قائم محمدی کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانو خاطر نشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که تقریباً 60 درصد درخواست‌های طلاق به خاطر ارتباط یکی از زوجین با جنس مخالف از طریق شبکه‌های اجتماعی بوده است.

وی ایجاد قانون در منزل، تهیه وسایل ارتباطی با نظر مشاور و مدیریت استفاده از وسایل ارتباط جمعی را راهکار مناسب برای در امان ماندن از آسیب‌های آن‌ها عنوان کرد و افزود: دولت می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق درزمینهٔ مدیریت فضای مجازی و آموزش مهارت‌های موردنیاز به جوانان و نوجوانان ، از آسیب‌های این پدیده پیشگیری کند.

تاکید رهبر معظم انقلاب بر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات

رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از آسیب فضای مجازی بارها خطاب به شورای عالی فضای مجازی تأکید بر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات داشته‌اند؛ ایشان در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت یازدهم در تاریخ سوم شهریورماه سال گذشته فرمودند: «یک نکته‌ی دیگر هم مسئله‌ی فضای مجازی است که من می‌خواهم خواهش کنم از جناب آقای رئیس‌جمهور این [را دنبال کنند]؛ چون فضای مجازی واقعاً یک دنیای رو به رشدِ غیرقابل توقّف است، یعنی واقعاً آخر ندارد؛ آدم هرچه نگاه می‌کند، آن چیزِ اوّ‌ِلِ‌بلاآخر، فضای مجازی است. هرچه انسان پیش می‌رود در این فضا، این همین‌طور ادامه دارد. این یک فرصت‌های بزرگی در اختیار هر کشوری می‌گذارد، تهدیدهایی هم در کنارش دارد؛ ما بایستی کاری کنیم که از آن فرصت‌ها حداکثر استفاده را بکنیم، از این تهدیدها تا آنجایی که ممکن است خودمان را برکنار نگه بداریم. خب، شورای عالی فضای مجازی به این منظور تشکیل شد. مثلاً فرض بفرمایید که حالا در گزارش آقای دکتر جهانگیری هم اتفاقاً به این بخش تقریباً اصلاً نپرداختند، یک سطر فقط ایشان اشاره کردند که فلان بخش را نمی‌دانم چه‌کار کردیم، مثلاً راجع به فلان بخشی که در شبکه‌ی ملّی اطّلاعان مؤثّر است، این را مثلاً فراهم کردیم. به جستجوگرها ایشان [اشاره کردند]، چون جستجوگر چند سال است که شروع شده، جستجوگرها را این‌ها دارند [طرّاحی] می‌کنند و الآن جوان‌ها از این طرف و آن طرف، شاید ده‌ها سیستم جستجوگر را طرّاحی کرده‌اند و ساخته‌اند و تولید کرده‌اند، یعنی چیز جدیدی نیست؛ ایشان هم روی آن تکیه کردند؛ امّا آن شبکه‌ی ملّی اطّلاعات را -که خیلی مهم است آن شبکه‌ی داخلی- ما هنوز پیش نرفته‌ایم؛ خب، با اینکه آقای واعظی [۱۱] هم معتقد به این قضیّه هستند و دوستان همه معتقدند به این قضیّه امّا این پیشرفت نداشته؛ این را بایستی ان‌شاءالله دنبال کنیم که ضربه‌های بی جبرانی نزنیم.»

پژوهشگر فضای مجازی: وقتی دولت خودخواهانه مردم و جامعه را فدای تبلیغات خود می‌کند

پژوهشگر فضای مجازی در یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانو گفت: به خاطر نبود اهتمام دولت به موضوع فضای مجازی روز بروز شاهد دور شدن خانواده‌ها از یکدیگر هستیم؛ طلاق به صورت رسمی و طلاق عاطفی، فردگرایی و عدم وقت گذاشتن زوجین برای یکدیگر، گشت‌وگذار در فضای مجازی از پیامدهای رهاسازی فضای مجازی توسط دولت است.

عبدالله مروتی با بیان اینکه تنوع‌طلبی و ارتباط هنجارشکن از مخرب‌ترین پیامدهای استفاده از فضای مجازی افسارگسیخته می‌باشد، تصریح کرد: در مقاله‌ای به نویسندگی «جان آرلیج» تحت عنوان «فحشاء؛ راز کثیفی که تکنولوژی جدید را جهت‌دهی می‌کند» که در روزنامه گاردین منتشر شد، این‌چنین نوشته‌ شده است: «طی تحقیقاتی که داشته‌ایم به این نتیجه رسیدیم که بین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت 3G و 4G و شرکت‌های تولیدکننده فیلم‌های مستهجن ارتباط مستقیم وجود دارد.»

وی با بیان اینکه دولت خودخواهانه مردم و جامعه را فدای تبلیغات خود می‌کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از پیام‌رسان‌هایی که در اکثر کشورهای دنیا فیلتر است در ایران اسلامی بدون توجه دولت متأسفانه آزاد است.

مروتی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد کاربران یک نرم افزار پیام‌رسان ساخته کشور اسرائیل را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: این در حالی است که وزارت ارتباطات 70 درصد پهنای باند اینترنت ایران اسلامی را به این نرم‌افزار اختصاص داده است و دولت خود نیز مبلغ این نرم‌افزار است.

وی تصریح کرد: دولت به خاطر منافع خود حاضر شده است شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان که در خیلی از کشورهای دنیا به صورت کنترل شده و محتاطانه با آن برخورد می‌کنند را به راحتی در اختیار عموم مردم قرار دهد؛ نرم‌افزارهای پیام‌رسانی که آثار مخرب آن از جمله افزایش طلاق در جامعه مشهود است.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری