Skip to Content

پژوهشگر فضای مجازی:

هیچ دولتی در دنیا به اندازه دولت ایران اینترنت را رها نکرده است


پژوهشگر فضای مجازی با اشاره بر رهاسازی فضای مجازی توسط دولت گفت: عدم توجه دولت به اینترنت و تعریف نکردن چارچوب متناسب با فرهنگ ایران اسلامی برای آن، آسیب‌هایی چون دور شدن خانواده‌ها از یکدیگر را به بار آورده است.

به گزارش یزدبانو؛ عبدالله مروتی با بیان اینکه هم‌اکنون در اکثر کشورهای دنیا بسیاری از نرم‌افزارهای پیام‌رسان فیلتر می‌باشد، اما در ایران اسلامی بدون توجه دولت استفاده از آن‌ها آزاد است، تصریح کرد: به خاطر نداشتن سواد رسانه‌ای در این فضای مجازی انواع و اقسام خیانت، بزهکاری، فساد، فحشاء و حملات امنیتی را شاهد هستیم.

وی در گفتگو با خبرنگار یزدبانو با اشاره به بند هفتم پیام ابلاغی رهبر معظم انقلاب به شورای عالی فضای مجازی کشور مبنی بر «ترویج هنجارها، ‌ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی و ممانعت از رخنه‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این عرصه و مقابله مؤثر با تهاجم همه‌جانبه فرهنگی و نیز ارتقای فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی جامعه» تصریح کرد: دولت می‌بایست علاوه بر کنترل اطلاعات ارائه‌شده در اینترنت سطح سواد رسانه‌ای مردم را نیز بالا ببرد.

مروتی با ابراز گله‌مندی از مسئولان به خاطر بی‌توجهی به فراگیر شدن نرم‌افزار شبکه اجتماعی‌ که ساخت کشور بیگانه بوده و سرور آن در دشمن‌ترین کشور نسبت به ایران اسلامی وجود دارد، خاطر نشان کرد: این نرم‌افزار در ایران محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است و مردم و دولت غافل از آنکه نرم‌افزار یادشده بدون داشتن سواد رسانه‌ای چه آسیب‌هایی را بار خواهد آورد، بدون هیچ محدودیتی از آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات 70 درصد پهنای باند اینترنت ایران اسلامی را به نرم‌افزار ساخته شده توسط بیگانگان اختصاص داده است، اذعان کرد: دولت به خاطر یک سری منافع خود نیز مبلغ این نرم‌افزار است.

پژوهشگر فضای مجازی راه‌اندازی اینترنت ملی و خانواده پسند در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آلمان، فرانسه و انگلیس را یادآور شد و افزود: بسیاری از کشورها درصدد تقویت امنیت شبکه ملی اطلاعات خود هستند؛ اما در ایران با فشاری که دولت تحمیل می‌کند در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود که اینترنت آمریکایی پهنای باندش 10 برابر شود.

انتهای پیام/ش

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری