Skip to Content

مدیر کل دادگستری استان یزد

مهمترین رسالت مسؤولین، تربیت نسل جوان فرهیخته است


نماینده عالی قوه قضائیه در استان یزد گفت: رسالت مسئولین تربیت نسل جوان فرهیخته برای آینده کشور است.

به گزارش یزدبانو؛  غلامحسین حیدری" در نشست مشترک مسئولین عالی قضائی استان با مسئولین عالی اجرائی استان افزود: باید با تعامل ، همکاری ، همفکری و برنامه ریزی ، نسل آتی کشور را نسبت به مسائل مذهبی ، اجتماعی ، سیاسی آگاه کرد و آنان  را برای آینده سازی کشور آماده ساخت.
وی با اشاره به طرح مسائل پیشگیری از وقوع جرم در مدارس اظهار داشت: چنانچه تبعات فردی و اجتماعی وقوع جرم برای نوجوانان و جوانان تبیین شود ، نسل جدید نه تنها در برابر جرائم و آسیب های اجتماعی واکسینه می شود بلکه این نسل خود پیشگام در عرصه پیشگیری از وقوع جرم خواهد بود.
این مقام قضائی وظیفه مهم دستگاه قضائی را پیشگیری از وقوع جرم بر شمرد و ابراز داشت: وظیفه اصلی ، پیشگیری از وقوع جرم است و باید با برنامه ریزی و ورود به مسائل مبتلا به استان از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی جلوگیری نمود.
وی ادامه داد: اینکه اجازه دهیم جرائم اتفاق بیفد و پس از آن با برخوردهای خشک قانونی در جهت مبارزه با آن جرائم حرکت کنیم چندان مطلوب و ایده آل نیست.
رئیس کل دادگستری استان یزد ، عرصه پیشگیری از وقوع جرم را عرصه ای وسیع دانست و ابراز داشت: وسعت این عرصه لزوم همکاری سایر نهادها و سازمانها و همچنین جذب مشارکت مردم را مبرهن ساخته است و باید با هماهنگی و تعامل برای برداشتن گام های موثر برنامه ریزی انجام داد.
وی راه اندازی شورای داوری را از دیگر مسائل مد نظر دستگاه قضائی ذکر کرد و گفت: تشکیل و راه اندازی شورا های داوری به منظور حل و فصل مسائل مردم برنامه ای بسیار سودمند و ارزشمند است که باید در جهت نهادینه نمودن آن تلاش صورت گیرد.
حیدری تصریح کرد: قانون خشک و بی روح است و قاضی به علت تراکم کار و حجم پرونده روبروی خود از ورود به مسائل جزائی پرونده و دقت در جنبه های روانی و ذهنی اصحاب دعوی عاجز است لذا در بسیاری از پرونده ها رأی قاضی فصل خصومت نیست بلکه شروع پاره ای از مسائل دیگر است.
این مقام قضائی خاطر نشان کرد: شوراهای داوری می توانند با ورود به مسائل مورد اختلاف نظر مردم و حل و فصل آن با مصلحت اندیشی ، مسائل را با صلح و سازش ماندگار حل و فصل نمایند.
رئیس کل دادگستری استان ، هماهنگی ، تعامل و همکاری در بین مسئولان عالی قضائی و اجرائی استان را بسیار خوب و مثال زدنی در سطح کشور اعلام کرد و بیان داشت: باید از این سطح همکاری و هماهنگی در جهت آفرینش امنیت ماندگار برای مردم سود جست.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان یزد ، خدمت و مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را فرصتی ارزشمند دانست و اظهار داشت: همان طور که فرصت خدمت به مردم توفیقی الهی است که به انسان به امانت سپرده می شود ، هر گونه کوتاهی از مسئولیت و تساهل در رفع گرفتاری مردم موجب عقوبت و بازخواست الهی خواهد بود.
وی با ذکر حدیثی از حضرت علی (ع) در مورد پاسخ گوئی به مردم و گره گشایی از آحاد جامعه گفت: مولی متقیان ، امیر مومنان(ع) می فرمایند : اگر فردی که به سبب مسئولیت امور مردم به دست اوست در اتاق خود را بی جهت به روی مردم ببندد ، مورد نفرین و لعن خداوند قرار می گیرد تا آن در را با نیت پاسخگوئی به مردم باز نماید.

منبع:روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری