Skip to Content

گزارش میدانی یزدبانو

گفتگو با زنان یزدی در روز جهانی قدس


او با همه کوچکی اش جهانی بزرگ در دلش داشت و گفت: در این جهان پاک وبی ریا مجامع جهانی ساکت وحامی ظلم، مورد بخشش خدا نیستند؛ او این را با تمام وجودش گفت.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، در روز جهانی قدس اخبار مختلفی در این پایگاه اطلاع رسانی منتشر شد که خبرنگار ما در طول مسیر راهپیمایی  با چند نفر از بانوان و کودکان شرکت کننده در مراسم نیز گفتگوهایی انجام داده است:

 

در محل برگزاری راهپیمایی شنیدم یکی به دیگری می گفت: چقدرهوا گرم است واو گفت: از گلوله داغ تر نیست ودلم از اندوه فشرد. کودکان در آغوش مادرها هم انگار امروز می دانستند برای چه باید گرما را متحمل شوند.

 دیدم دعای آل یس وفرج اشک را در چشم ها مهمان می کرد ودستهایی که دعای نابودی ظلم را از خدا می خواستند.

حالا بشنوید ازحرفها :

 

*فقط مرگ بر آمریکا

خانم زارع (خانه دار) در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که پرسید برای چه به راهپیمایی آمده ای؟ گفت: برای شکست آمریکا واسرائیل آمده ام وناراحتی ام از ظلم به هم کیشان وهم خونان من است وحرفم با مجامع بین المللی فقط مرگ بر آمریکاست .

*فقط مرگ بر اسرائیل

حاجی زاده دانش آموزی که با چهره مهربان ومتبسمش علت آمدنش را نشان دادن اهمیت به فلسطین بیان کرد وهمه احساسش ازدیدن فجایع غزه ناراحتی بود که نابودی آمریکا را می خواست وحرفش با اسرائیل فقط مرگ بر اسرائیل بود.

*صلح برای چیست؟

 

خانم شاهدی با چهره مصمم و قاطعانه علت آمدنش را حمایت از مردم فلسطین دانست واحساسش از فجایع غزه به قول خودش گفتنی نبود وحرفش در برابر سکوت سردمداران مجامع جهانی سرزنش آلود، این بود که اقدامی برای مردم غزه بکنند. اینها گناهی ندارند پس صلح برای چیست؟ وبا خشم گفت: اگر دستم به سران اسرائیل می رسید خفه شان می کردم.

*لبیک به فرمان رهبر

خانم مرتضایی زن خانه داری که لبیک به فرمان رهبر راعلت آمدنش به راهپیمایی بیان کرد واز دیدن فجایع غزه مثل خیلی ها فقط گفت خیلی ناراحتم وازمجامع جهانی خواست بیشتر به فکر مردمی باشند که مظلومند وبه اسرائیل گفت: فقط می گویم مرگ بر اسرائیل .

*کوبیدن مشت به دهان اسرائیل

 

 دانش آموزی که گوشه پارچه نوشته ای را در دست داشت علت آمدنش را کوبیدن مشت به دهان اسرائیل بیان کرد وبه اسرائیل با لحن خاصی گفت : خیلی بدی واز فجایع غزه با اندوه به کودک شش ماهه ای اشاره کرد که در تلوزیون دیده بود که خون ازگوشش ...وبه جمعیت پیوست وطنین اندوه بار صدایش هنوز در گوشم است.

*دنیا این طور نمی ماند

رشیدی دختر دانش آموزی بود که مثل خیلی از دوستانش با بصیرت حضور یافته بود و می گفت : آمده ام تا آمریکا واسرائیل بترسند. سران اسرائیل را خدا لعنت کند. به مجامع جهانی گفت: با سکوتتان به جزای عملتان می رسید چون دنیا اینطور نمی ماند .

*امیر حسین چه گفت؟

امیرحسین شریف، کلاس پنجم چهره معصومی داشت ولی باور نمی کردم اینقدر در دل یک کودک حرف ودرد وبصیرت نهفته باشد کنار نمازگزاران دم درب نماز دیدمش از او پرسیدم در راه پیمایی شرکت کرده بودی گفت: بله گفتم برای چه آمده ای؟ گفت: به خاطر گفتن مرگ بر اسرائیل به خاطر غزه وفلسطین. وقتی از فجایع غزه پرسیدم گفت: دیده ام و از یتیمی بچه ها ناراحت شدم وبه اسرائیل می گویم: مرگ بر نیرنگ تو، فلسطینی ها وبچه های غزه را اینقدر اذیت نکن.

وقتی خواستم از حرفش با مجامع بین المللی بگوید وکمی توضیح دادم که برخی سکوت می کنند ومثل تو بر سراسرائیل فریاد نمی زنند از من خواست که جمله ای را بگوید والبته امیر حسین این حدیث از پیامبر(ص) را در جواب سکوت کنند گان با مردانگی وصراحت بیان کرد: هر مسلمانی که داد می زند ومسلمان می شنود وکمک او نمی رود او مسلمان نیست .گفتم حرف تو را به بچه ها می رسانم گفت چگونه برایش توضیح دادم واو مشتاقانه آدرس را خواست تا مراجعه کند وباز پرسید تا کی این خبر منتشر می شود وتا کی هست  گفتم تا شب انشا ءالله .

 

*بچه ها جمع شده بودند ومی خواستند حرف بزنند:

محمد نصیری از آمدنش برای حمایت از بچه های فلسطین گفت ووفتی از احساسش پرسیدم با اینکه کمی حرف زدن وساختن جملات برایش سخت بود ولی گفت: ناراحتم ووقتی بچه های غزه را دیدم حس کردم مثل یکی ازآنها هستم وبه آنها که سکوت می کنند گفت: مرگ بر اسرائیل.

 

*مجامع جهانی مورد بخشش خدا نیستند

 

نرگس ومریم موسوی هم آمده بودند ودر راه پیمایی شرکت کرده بودند. چهره های خندان ومهربانشان آدم را یاد معصومیت تمام بچه ها می انداخت به یا داحساسات خرد شده وغریب بچه های فلسطین افتادم. نرگس 8 ساله برای مردم آسیب دیده غزه آمده بود وحرفش با اسرائیل فقط مرگ بر اسرائیل بود. او با همه کوچکی اش جهانی بزرگ در دلش داشت و گفت: در این جهان پاک وبی ریا مجامع جهانی ساکت وحامی ظلم، مورد بخشش خدا نیستند؛ او این را با تمام وجودش گفت.

 

* برای نابودی اسرائیل عروسک هایش را هم تحریم کنیم

مریم 10 ساله با معصومیت کودکانه اش برای جنگ غزه آمده بود ومی گفت با دیدن تصاویر کودکان می خواهی گریه کنی ومثل خواهرش به اسرائیل فقط مرگ گفت ومجامع جهانی را مورد بخشش خدا ندانست.

مریم  گفت: من وبچه ها با هم قرار گذاشتیم تا برای نابودی اسرائیل عروسک هایش را هم تحریم کنیم تا مرگ بر اسرائیل مان اثر خود رابگذارد وهر چه زودتر نابود شود وامیر حسین قرار شد به دوستانش بگوید دیگر عروسک های دشمن مثل مرد عنکبوتی، شرک، بت من و..را نخرند وبا بازی هایش بازی نکنند ولباس هایش را تن نکنند واگر خریده اند دور بریزند تا اسرائیل بزرگ نشود.

*فجایع غزه  احساس ناخوشایندی

حالا نوبت احساسات خانم میرحسینی بود جوانی که مرا صدا می زد با لبخند زیبا واحساس جوشانش و می خواست حرف بزند واول از احساس خودم پرسید وجوابش را دادم که احساسی ناگفتنی است و انگار تودر اینجا غزه را داری یاری می کنی وبعد حتی از نوع پرسش هایم سوال کرد که چرا تکراری اند وبا خوشرویی جواب دادم. آنوقت گفت: برای نابودی اسرائیل آمده ام واحساس دیدن فجایع غزه را احساس ناخوشایندی دانست که می خواهد طرف ظلم نابود شده وهرگز نباشد ویک کلام نه کم وزیاد گفت: مجامع جهانی نابود شوند که در برابر این همه ظلم سکوت می کنند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری