Navigation Navigation

محتوا محتوا

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزدخبر داد

افزایش 30درصدی مصرف آب در یزد


محمد فاتحی گفت: شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت بهداشت و افزایش دمای هوا در اواسط خردادماه، موجب افزایش مصرف آب در استان یزد شده است.

به گزارش یزدامروز، محمد فاتحی سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به افزایش 30 درصدی مصرف آب در استان یزد نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از یک‌سو و افزایش دمای هوا در اواسط خردادماه، موجب افزایش مصرف آب در استان یزد شده است.

وی با مقایسه میزان مصرف آب امسال با سال گذشته افزود: میزان مصرف آب در سطح شهر یزد، از 13 تا 19 خردادماه سال جاری نزدیک به یک میلیون و 600 هزار مترمعکب بوده است که این میزان مصرف در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به یک میلیون و 100 هزار متر مکعب بوده است و نزدیک به 30 درصد افزایش مصرف آب داشتیم.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد اظهار داشت: این میزان مصرف آب در خردادماه سال جاری با اوج گرمای تابستان سال گذشته برابری می‌کند و حداکثر مصرف آب را هفته قبل داشتیم که اگر این روال مصرف آب ادامه داشته باشد ممکن است در تابستان دچار مشکل شویم.

فاتحی خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب تمهیداتی مانند تجهیز چند حلقه چاه و تعمیر چند ایستگاه پمپاز را جهت تأمین آب مصرفی اندیشیده است، اما از آن طرف نیز از همشهریان انتظار می‌رود مصرف آب شرب را مدیریت کنند تا دچار مشکل نشویم.

گفتنی است قبل از این و در فروردین ماه نیز سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، از افزایش بین 26 تا 30 درصدی مصرف آب در یزد بخاطر شیوع ویروس کرونا خبر داده بود.

اشاره به نقش افزایش دمای هوا در میزان مصرف آب در حالی است که چندی قبل، مدیرکل هواشناسی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفته بود: تابستان امسال طبق برآورد مدل‌های اقلیمی، میانگین دمای استان یزد حدود نیم تا یک درجه از شرایط نرمال گرمتر خواهد بود.

این در حالی است که رئیس سازمان هواشناسی کشور نیز چند روز قبل گفت: گرمای تابستان ۹۹ بیش از حد نرمال خواهد بود.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار