Navigation Navigation

محتوا محتوا


رسانه می‌تواند ابزار نفوذی دشمنان باشد


نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رسانه امروز می‌تواند محلی برای نفوذ باشد و با ابزار خود مردم و مسولین را تحت تاثیر قرار دهند تا آنان را در تصمیم گیری دچار اشتباه و غفلت کنند.

به گزارش یزدامروز به نقل از مهر، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درهمایش بزرگداشت شهدای رسانه و روز بسیج رسانه که صبح امروز در حوزه هنری برگزار شد، گفت: رسانه در جنگ نرم نقش ویژه تری از زمان دفاع مقدس پیدا کرده است.

وی ادامه داد: غربی‌ها علاوه بر نقش تخریبی رسانه با ایجاد حصار رسانه ای از نشر آثار انقلاب جلوگیری می‌کنند.

زاکانی نقش رسانه در ایجاد التهاب یا ایجاد اگاهی و ارامش در جامعه را نقش ممتازی عنوان کرد و افزود: در جنگ اقتصادی دشمنان می‌خواهند یا مردم را علیه نظام بشورانند یا گرایش مردم به تغییر و یک جریان خاص را سوق دهند که در این جنگ اقتصادی هم موفقیت از طریق القائات رسانه ای شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز عرصه تقابلی در موضوع رسانه است، گفت: رسانه امروز می‌تواند محلی برای نفوذ باشد و با ابزار خود مردم و مسولین را تحت تاثیر قرار دهد تا در تصمیم گیری دچار اشتباه و غفلت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس، اظهار داشت: توسعه شبکه های اجتماعی با این گستردگی نشان دهنده اهمیت رسانه و انتقال پیام در لحظه به مردم را برای آنها نشان میدهد.

وی افزود: ما هم باید از این فرصت استفاده کنیم که نیاز به تلفیق هنر و فرهنگ و تفکر بسیجی است تا انفعال را به فعالیت در عرصه رسانه بکشاند.

زاکانی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت رسانه پیام شفاف صریح انقلاب اسلامی را به جامعه بشری برسانیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه در زمان منتهی به انتخابات ایجاد ارامش و ایجاد فضای بدور از تنش و التهاب وظیفه همه است، گفت: رای مردم بسیار ارزشمند است و انقلاب اسلامی با این نگاه تقویت میشود؛ البته دیگرانی هستند که به روش های مختلف این قدرت نظام را که مبتنی بر رای مردم است به مسیرهای دیگری سوق دهند.

وی افزود: در اینجا نقش رسانه تاثیرگزار است و اگر امروز در عرصه منطقه ای دست پیش داریم بخاطر منطق درست و اسلامی نظام ماست.

زاکانی اضافه کرد: سال ۷۳ یک امریکایی درخواست مصاحبه داشت و دنبال کسی هم بودند که در دفاع مقدس بوده باشه و در ان سال هم در دانشگاه مشغول باشد و ما ان روز با خبرنگار ساینس مانیتور قرار گذاشتیم و حدود سه ساعت مصاحبه طول کشید و در حین مصاحبه گفت من که در ایرانم متحیرم مردم ایران چقدر میفهمند چون ما در امریکا از فهم به دو علت مشغله زیاد و احاطه رسانه ای، محرومیم؛ و هنوز شناختی درستی ازایران در ذهن آمریکایی ها نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: لذا نباید تعجب کرد که چرا آنها در توده هایشان دید درستی نسبت به انقلاب اسلامی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: نقش ایران و انقلاب اسلامی در مقابله با نظام سلطه و امریکا نقش ویژه است و در این مقابله نقش رسانه نقش بخصوصی است.






آخرین اخبار آخرین اخبار