Navigation Navigation

محتوا محتوا

زاکانی ؛

ریشه فتنه 88؛ خودخواهی و قدرت پرستی افراد بود/دشمن به دنبال ایجاد آشوب در انتخابات سال آینده است


نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه فتنه 88 یک قیام مبتنی بر خودخواهی و خودپرستی بود و اساس آن در نفسانیت و قدرت پرستی افراد خلاصه می‌شد.

به گزارش یزدامروز؛ علیرضا زاکانی در مصاحبه با یزدرسا؛ ریشه فتنه 88 را یک قیام مبتنی بر خودخواهی و خودپرستی دانست و گفت: فتنه 88 در حقیقت قیام علیه مردم‌سالاری دینی و قانون‌گرایی در کشور بود و اساس آن در نفسانیت و قدرت پرستی افراد خلاصه می‌شد.

زاکانی ادامه داد: البته فتنه گران از عدم آگاهی و انحراف در افکار عمومی نیز به‌خوبی استفاده کردند تا بتوانند امیال خود را دنبال کنند.

وی بابیان اینکه در فتنه 88، فتنه گران از همه ظرفیت‌های خود استفاده کرده و قبل از برگزاری انتخابات شائبه تقلب را با تشکیل کمیته صیانت دنبال کردند اظهار داشت: آنان با طرح این شائبه و انتقال آن با یک عملیات روانی به سطح جامعه مسیری را دنبال کردندکه ماحصل آن ایجاد شکاف بین مردم و رودررو قرار دادن ملت در برابر یکدیگر بود و عملاً این شکاف و آسیب باعث شد که دشمن بهره‌برداری خود را داشته باشد و تحریم‌های سنگینی ر با مصوبه شورای امنیت سازمان ملل بر ما تحمیل کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در فتنه 88 نقاط کور و تاریکی وجود ندارد اما نتوانستیم به‌خوبی ابعاد فتنه و نقاط شفاف آن را برای جامعه بازکنیم و باید با واکاوی بیشتر و دقیق‌تر و همچنین انتقال پیام آن به متن جامعه پاسخ اذهانی که هنوز دارای ابهاماتی هستند داده شود.

وی در رابطه با خلق حماسه 9 دی توسط ملت بزرگ ایران گفت: در فتنه 88 دشمنان اصل نظام، اسلام و ملت را نشانه رفته بودند که پس از 8 ماه با درایت رهبری و حضور پرشور و گسترده میلیونی مردم در 9 دی تمامی نقشه‌های آنان برملا و خنثی شد.

زاکانی افزود: ملت غیور ایران در 9 دی 88 با بصیرت و آگاهی حماسه‌ای درخشان در تاریخ انقلاب برجای گذاشتند و ثابت کردندکه ملت، دلداده اسلام، پیرو رهبری و به دنبال اعتلای ایران اسلامی است و با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تأکید کرد: مردم ایران هرکجا انحرافی مشاهده کند بر نخواهد تابید و در برابر آنان خواهد ایستاد.

زاکانی در خصوص ارزیابی خود از سخنان مقام معظم رهبری درباره نقشه دشمن برای سال آینده اظهار داشت: دشمن در تلاش است تا از تمامی تجربه 40 ساله خود استفاده کرده و همه ظرفیت‌ها را برای ایجاد تنگناهای معیشتی در جامعه و فشار بر مردم و همچنین ایجاد آشوب‌ها و بلواهای ضد امنیتی در جامعه به کار بندد و نقطه آغاز و زمینه آن را نیز بحث‌های انتخاباتی در سال آینده قرار بدهد لذا باید هم هوشیار بود و هم مانع از ایجاد زمینه دوگانگی در افکار عموم شد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار