Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد:

هیچ‌گونه ممانعتی برای ورود اتباع به مدارس و دانشگاه‌ها نداشته‌ایم


پرویزی با اشاره به اینکه تلاشمان افزایش سطح سواد اتباع است، افزود: هیچ‌گونه ممانعتی برای ورود اتباع به مدارس و دانشگاه‌ها نداشته‌ایم.

سعید پرویزی در گفتگو با خبرنگار یزدامروز ، با اشاره به آخرین آمار از ثبت‌نام کنندگان اتباع در دانشگاه‌های سطح استان یزد، گفت: طبق آماری که تاکنون به ثبت رسیده، 620 نفر از دانشجویان اتباع در دانشگاه‌های سطح استان یزد ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه ممانعتی از سوی اداره کل اتباع و حتی وزارت کشور برای عدم ادامه تحصیل اتباع در کشور نداشته‌ایم، اضافه کرد: حتی ما از تحصیل اتباع در کشورمان استقبال هم می‌کنیم چون هر در بحث آموزش و افزایش سطح سواد این افراد کار شود، اثرات مثبت آن به جامعه ما باز خواهد گشت.

وی بابیان اینکه نه‌تنها در سطوح دانشگاهی توجه ویژه‌ای به اتباع در کشور شده بلکه در بحث سوادآموزی نیز ما نسبت به ارتقا سطح سواد این افراد تلاش کرده‌ایم افزود: در سالیان گذشته اتباعی که به ایران مهاجرت کردند عمدتاً فاقد سواد هستند و به همین دلیل سالیانه نزدیک به 1000 نفر از این افراد را شناسایی و در بحث سوادآموزی تلاشمان این است که سطح سواد اتباع داخل کشور را ارتقا دهیم.

پرویزی افزود: در پی فرمان رهبر معظم انقلاب در بحث اینکه حتی اتباع خارجی غیرمجاز هم که در کشور ایران حضور دارند فرزندانشان از تحصیل بازنمانند، ما هرگونه برنامه‌ریزی را برای حضور دانش آموزان اتباع در مدارس استان و سطح کشور داشته‌ایم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد بابیان اینکه در سال تحصیلی گذشته، 19 هزار نفر از اتباع در مدارس استان حضور داشتند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اتباع در حال حاضر در حال ثبت‌نام در مدارس هستند و شاید این آمار قطعی تا بهمن‌ماه هم تکمیل نشود، هنوز آمار نهایی را نداریم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار