Navigation Navigation

محتوا محتوا


گوشی تلفن همراه 20 تا 30 درصدگران شده است


بسته شدن سامانه ریجستری باعث افزایش قیمت 20 تا 30 درصدی قیمت گوشی شده است.

به گزارش خبرنگار یزدامروز، افزایش ۲۰ درصدی قیمت تلفن همراه در هفته گذشته از یک طرف و بلاتکلیفی بازار گوشی از طرف دیگر باعث شده است تا بازار این کالا در روزهای آخر سال دوباره متلاطم شود.

بازار ملتهب گوشی همراه باعث شد تا کسبه پاساژ شهاب یزد پنجشنبه گذشته دست به اعتصاب بزنند.

سلطانی، یکی از کسبه پاساژ شهاب است که پای صحبت های او نشستیم تا از التهاب ناگهانی بازار موبایل بدانیم.

این فروشنده موبایل گفت: بعد از افزایش قیمت ناگهانی دلار و برخورد دستگیری با 20 شرکت متخلف وارد کننده موبایل، قیمت  گوشی رشد حدود ۶۰ درصدی داشت.

وی ادامه داد: با ثبات بازار واردات به صورت چمدانی و مسافرتی انجام و ریجستری آن در داخل کشور می شد که این روند باعث ثبات و کاهش قیمت گوشی شد.

سلطانی افزود: تا روز مادر رجیستری گوشی های وارداتی با ثبت شماره گذرنامه با کد ملی در سامانه وزارت صنعت و پرداخت گمرکی آن انجام می‌شد اما از ۷ اسفند ماه همزمان با روز مادر بدون هیچ اطلاعی سامانه بسته و عملاً رجیستری صورت نمی‌گیرد.

سلطانی تاکید کرد: از هفته گذشته که سامانه رجیستری بسته شده تا کنون قیمت گوشی ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است که جدای از این افزایش قیمت، بازار حالت بلاتکلیفی دارد یعنی مشخص نیست سایت رجیستری باز خواهد شد یا نه؟ تکلیف گوشی‌هایی که موبایل فروشان از قبل خریداری کردند چه می شود؟

وی با بیان اینکه فروش تلفن همراه نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد کاهش داشته است، گفت: تنها امید ما به بازار شب عید و مناسبت هایی مانند روز مادر و پدر بود که الان به این وضعیت دچار شده‌اند بلاتکلیفی و نبود قیمت مشخص، فروش موبایل را به صفر رسانده است.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار