Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

آمادگی کامل استان یزد برای مقابله با ویروس کرونا/تمام اقدامات پیشگیرانه انجام شده است


محمدرضا میرجلیلی از آمادگی کامل استان یزد برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

محمدرضا میرجلیلی در مصاحبه با خبرنگار یزدامروز؛ با اشاره به انجام تمهیدات لازم در استان یزد در خصوص مقابله با ویروس کرونا گفت: تمامی تمهیدات لازم بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور به استانداری و فرمانداری های استان انجام گرفته و در زمینه مقابله با این ویروس آمادگی کاملی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: ساعت 10 صبح امروز نیزویدئو کنفرانسی با حضور وزیر و معاونت های عفونی و درمان وزارت بهداشت برگزار شده و گزارشی از اقدامات انجام شده در استان ارائه خواهد شد.

متولی حوزه سلامت استان یزد در خصوص اقدامات پیشگیرانه این ویروس اظهار داشت: مردم عزیز استان تمام اقدامات پیشگیرانه برای عدم ابتلا به سرماخوردگی را انجام دهند چرا که ویروس کرونا یک نوع سرماخوردگی شدید محسوب می شود و با رعایت موارد ساده بهداشتی می توانند خود را از ابتلا به این ویروس مصون بدارند.

وی در خصوص ثاتیراین ویروس بر کودکان هم گفت: این ویروس هم می تواند بزرگسالان و هم کودکان را مبتلا کند اما خوشبختانه تاکنون این ویروس مرگ ومیر کودکان را رقم نزده است.

سلمانی مدیر روایط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در مصاحبه با خبرنگار ما در خصوص اقدامات  این دانشگاه برای مقابله با ویروس کرونا در استان گفت: ابلاغ دستورالعمل های مواجهه با افراد دارای علائم مشکوک به تمام مرکز بهداشتی درمانی استان ،برگزاری کارکاه آموزشی سیستم مراقبتی و گزارش دهی موارد مشکوک ،جلسه هماهنگی دو معاونت بهداشتی و معاونت درمان جهت هماهنگی مرکز بهداشتی و درمانی استان در مواجهه گزارش و درمان موارد احتمالی و کارگاه آموزشی  معاونت درمان دانشگاه با تمام مترون ها و مسئولین بیمارستان های استان از جمله مهمترین اقدامات پیشگیرانه در مقابل این ویروس بوده است.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار