Navigation Navigation

محتوا محتوا

محقق تاریخ انقلاب:

نفوذی ها به دنبال سلب استقلال ملت هستند/ تربیت نیروهای مومن توسط شهید صدوقی زمینه ساز انقلاب اسلامی در یزد شد


محمد رضا کلانتری سرچشمه گفت: جریان نفوذ هیچ دلبستگی و وابستگی به انقلاب ندارند و تلاش دارند تا ملت را به 41 سال قبل برگردانده و استقلال ملت را سلب کنند.

محمد رضا کلانتری سرچشمه نویسنده و محقق تاریخ انقلاب اسلامی و از یادگاران دفاع مقدس در مصاحبه با خبرنگار یزدامروز؛ با اشاره به ریشه تاریخی انقلاب اسلامی در صدر اسلام گفت: در تاریخ اسلام سه نقطه مهم و بنیادین وجود دارد که آن نقاط بعثت پیامبر،غدیر و عاشوراست.

وی افزود:بعثت پیامبر در حقیقت تولد اندیشه دینی برای بالابردن مکارم اخلاق و مشخص کردن مسیر زندگی،غدیر تبلور اندیشه ولایت و رهبری و عاشورا به عنوان الگو،اندیشه مبارزه و اساس تکلیف مداری زندگی یک فرد مسلمان است.

یاری امام زمان(عج) در حوادث تاریخی انقلاب

کلانتری در خصوص نقش ولایت ورهبری در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: خداوند اطاعت از خود،پیامبر و اولی الامر که شامل حضرات معصومین وسپس مراجع تقلید و فقهای جامعه دینی می شود را برای مسلمانان واجب فرض کرده و در نامه حضرت حجت (عج)  به آخرین نائب خود فقها و مجتهدین را به عنوان حجت بر مردم معرفی می کند و آنان را مکلف به اطاعت می داند.

وی با اشاره به این مطلب که حضرت حجت (عج)  در حوادث تاریخی انقلاب اسلامی به یاری امام راحل و فقها رسیدند اظهار داشت: در 21 بهمن 57 که رژیم پهلوی، حکومت نظامی در تهران اعلام می کند امام راحل دستور شکستن حکومت نظامی و حضور مردم در خیابان ها را می دهند که وقتی آیت الله طالقانی خطرناک بودن این تصمیم را به ایشان گوشزد می کنند امام (ره)می فرمایند اگر دستور از جانب کس دیگری باشد شما چه می گوئید؟ و این اتفاق منجر به پیروزی انقلاب اسلامی می شود.

محقق تاریخ انقلاب در بخش دیگری از سخنانش به بیان نقش مردم استان یزد در پیروزی انقلاب اسلامی  پرداخت و گفت: آیت الله شهید صدوقی که با رهبری و مدیریت خود نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی در استان یزد دارد در سال 1320 با ورود به حوزه علمیه قم با امام راحل آشنا می شود و این آشنایی نقطه آغازین مبارزاتی شهید صدوقی با رژیم پهلوی اول و دوم است.

تربیت نیروهای مومن توسط شهید صدوقی زمینه ساز انقلاب اسلامی در یزد

کلانتری با اشاره به خدمات و مدیریت  منحصر به فرد شهید صدوقی در استان یزد اظهار داشت: ایشان  با دعوت علمای یزد در سال 1330 به استان یزد وارد می شود و در مدت 31 ساله حضور خود تا شهادت در استان منشا خدمات و خیرات فراوانی هستند که نمونه ای از آن ایجاد و مشارکت در ساخت بیش از 200 بنای عام المنفعه از جمله مدرسه،بیمارستان،دانشگاه،مسجد، حسینیه و... است.

وی ارتباط شهید صدوقی با امام(ره) و تشکیل جلسات دینی و قرآنی در راستای تربیت نیروهای مومن را زمینه ساز انقلاب اسلامی در یزد دانست و ابراز داشت:برگزاری  این جلسات بود که باعث افزایش تحرکات دینی و مذهبی در بین خانواده ها شد و بسیار در پیشبرد انقلاب موثر بود.

این استاد دانشگاه؛مرگ مشکوک آقا مصطفی خمینی فرزند بزرگ امام (ره) و دکتر شریعتی در سال 1356 را آغاز حرکت جدی انقلاب عنوان کرد و ابراز داشت: نقطه انفجار زمانی بود که در 17 دی 56 در روزنامه اطلاعات مقاله ای به چاپ رسید که در آن به امام (ره) و مرجعیت شیعه توهین شده بود و دو روز بعد مردم قم تظاهرات گسترده ای را علیه رژیم به راه انداختند و این تظاهرات منجر به خاک و خون کشیده شدن مردم این شهر شد وحماسه 19 دی را رقم زد.

کلانتری افزود: در چهلم شهدای قم اکثر شهرهای کشور شاهد برگزاری مراسم بود اما این بار رژیم منحوس پهلوی دست به کشتار مردم تبریز زد  و در چهلم مردم تبریز بود که جوانان یزدی پس از برگزاری مراسم چهلم تبریزی ها در مسجد حظیره به خیابان ریختند و دست به تظاهرات زدند و نظامیان رژیم مردم یزد را به گلوله بستند و سه نفر را شهید و نزدیک به 40 نفر را مجروح کردند.

وی تصریح کرد: چهلم شهدای یزد به واسطه مدیریت شهید صدوقی در بیش از 40 شهر برگزار شد و ارتباط قوی شهید صدوقی با مراجع تقلید و علما  در پیشرفت انقلاب بسیارتاثیرگذار بود.

خاطره ای از ولایت پذیری شهید صدوقی

این محقق برجسته تاریخ انقلاب، ولایت پذیری را رمز موفقیت شهید صدوقی دانست و ابراز داشت: مرحوم حجت الاسلام محمدعلی صدوقی در خاطره ای بیان می کند در ایامی که شهید صدوقی برای درمان چشم به تهران رفته بودند قصد داشتند چند روزی در تهران بمانند زمانی که به محضر امام راحل رسیدند امام خطاب به شهید صدوقی می فرمایند کی به یزد می روید ؟ و شهید می فرمایند نهایتا تا فردا، وقتی از پدرم سوال کردم چرا تصمیم خود را عوض کردید گفتند امام می خواهند من در یزد باشم و من مطیع امر ایشان هستم.

کلانتری با اشاره به تاثیر دو راهپیمایی مهم در تاریخ یزد و نقش این دو در پیروزی انقلاب در این استان خاطر نشان کرد: دو راهپیمایی مهم در یزد سرنوشت انقلاب را مشخص کرد، اول راهپیمایی عید فطر که به گزارش ساواک بیش از 140 هزار نفر در آن شرکت کردند(جمعیت یزد 110 هزار نفر بود و مابقی از شهرهای مختلف آمده بودند) و دوم تظاهرات عاشورا که در آن در شهرستان های یزد و اردکان مجسمه شاه به زیر کشیده شد ضمن اینکه  با تصرف ساواک توسط مردم عملا از 19 دی 57 اداره امور یزد در دست انقلابیون بود.

نفوذی ها به دنبال سلب استقلال ملت هستند

کلانتری در بخش دیگری ازسخنانش به مسئله نفوذ در کشور اشاره کرد و گفت: در سال 1336 با تشکیل ساواک، موساد اسرائیل و سیا آمریکا که مسئولیت آموزش اعضا را برعهده داشتند،اداره کل سوم ساواک که مسئولیت امنیت داخلی را به عهده داشت بین 25 تا 30 هزار نفر مخبر و جاسوس را اموزش دادند که در همه ادارات ،کارخانجات،دانشگاه ها،حوزه های علمیه،بازارو ...حضور داشتند و تاکنون کمتر از 8 هزار نفر آنان شناسایی شدند و هویت مابقی همچنان پنهان است و این جریان در 41 سال گذشته خسارت های سنگینی را به کشور وارد کرده که یکی از این خسارت ها نفوذ  بنی صدر در منصب اولین رئیس جمهور نظام بوده است.

وی مجاهدین خلق را مصداق دیگر نفوذ در جمهوری اسلامی برشمرد و ابراز داشت: این جریان نفوذی ابتدا با شعار اسلام وارد میدان شد و پس از فریب مردم به سمت مارکسیست حرکت کرد و در دوران جنگ نیزتلاش های زیادی برای سرنگونی نظام انجام داد که نهایتا در عملیات مرصاد با هلاکت بسیاری از اعضای این گروهک تروریستی پرونده آنان در کشور بسته شد.

محقق تاریخ انقلاب با بیان این مطلب که جریان نفوذ همچنان در بدنه انقلاب وجود دارد اظهار داشت: جریان نفوذ هیچ دلبستگی و وابستگی به انقلاب ندارد و علی رغم اینکه در طول این 41 سال، آمریکائی ها همواره خوی ددمنشی خود را علیه انقلاب و مردم نشان دادند و در ماجرای برجام نیز برهمگان روشن شد که اینان هیچ پایبندی به تعهدات بین المللی ندارند اما بازهم عده ای سنگ آنان را به سینه زده و دم از مذاکره می زنند.

وی تاکید کرد: ملت ایران برای اجرای احکام الهی،آزادی و رهایی از یوغ استکبار انقلاب کرده و در این مسیر بیش از دویست هزار نفر ازعزیزان خود را فدا کرده است اما برخی تلاش دارند تا ملت را به 41 سال قبل برگردانده و استقلال ملت را سلب کنند این جریان نفوذ صریحا در برابر نظرات امام راحل و مقام معظم رهبری ایستادگی کرده و هر روز به گونه ای سعی در انحراف انقلاب و آرمان های آن دارند .






آخرین اخبار آخرین اخبار