Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه یزد مطرح کرد

مذاکره با آمریکا دردی از ما دوا نمی کند/ توجه به نیازهای اساسی مردم به جای برگزاری جشنواره های مختلف


امام جمعه یزد گفت: به مسئولین هم گفته ام در این شهر برای بانوان پارک درست کنید که هم محصور باشد و امنیت داشته باشد و بانوان بتواند در آن ورزش کنند، استراحت کنند، تفریح کنند اما این کار را نمی کنند و پولش را در راه جشن کذا صرف می کنند.

به گزارش یزدامروز؛ آیت الله ناصری امام جمعه یزد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بر حفظ دستاوردهای انقلاب تاکید کرد  و افزود: حفظ استقلال، رها شدن از استکبار، دین‌مداری، خدامحوری، مبارزه با طاغوت، ایجاد وحدت میان مسلمین، توجه به مهدویت و برنامه ریزی برای رشد از جمله دستاوردهای انقلاب است.

وی با اشاره به نعمت استقلال بیان داشت: همین الان می بینیم  آمریکا در عراق حضور دارد  و تمام مقدرات مردم عراق را به دست گرفته، چندین پایگاه نظامی در این کشور  قرار دارد و منابع نفتی این کشور غارت می شود و در مقابل مردم دچار فقر و محرومیت هستند. ما هم در زمان شاه چنین وضعیتی داشتیم. نفت توسط آمریکا و انگلیس غارت می شد، بسیاری از مناطق کشور از داشتن آب، برق، بهداشت وجاده محروم بود در عین حال بالاترین صادر کننده نفت هم بودیم. اما با وقوع انقلاب از این حالت عدم استقلال و دست بوس اجانب بودن به عظمت کنونی رسیدیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: باید ظرفیت های بسیاری که در کشور وجود دارد اعم از ظرفیت های علمی و فرهنگی را تقویت کرد و رشد داد. باید آنها را به ثمر برسانیم و از آنها استفاده کنیم.

آیت الله ناصری عنوان کرد: باید  خودباوری را در جامعه به یک رویکرد و فرهنگ تبدیل  کنیم. باید نترسیدن از آمریکا و شجاع بودن در مقابل دشمن نظیر آنچه در شهید قاسم سلیمانی مشاهده کردیم به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی ادامه داد: هیچ یک از الگوهای قدرت بدون داشتن انطباق با مبانی فرهنگی جامعه نمی‌تواند به اقتدار تبدیل شود. لذا لازم است که بین حاکمیت و الگوی فرهنگی جامعه ارتباط و انطباق حاصل شود.

امام جمعه یزد اظهار داشت: مسئولین ما اگر می‌خواهند درست عمل کنند باید برای فرهنگ جامعه هزینه کند ولی می بینیم که وقتی مسئولین کم می‌آورند اول از بودجه فرهنگی کمک می کنند.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ دینی و فرهنگ اسلامی تقویت شد در اینصورت به دنبال آن اقتصاد، سیاست و صنعت هم درست می شود. اگر فرهنگ تعهد، خود باوری، شناخت خود، مسئولیت پذیری در برابر مردم و خداوند وجود داشت همه چیز درست می شود. دیگر کسی تنبلی نمی کند و بیت المال حیف و میل نمیشود.کسی نمی‌رود بیت المال را صرف فلان جشن کند که برای مردم فایده ای ندارد، آنهم با وجود اینکه خیلی گرفتاری ها وجود دارد.

آیت الله ناصری گفت: به مسئولین هم گفته ام در این شهر برای بانوان پارک درست کنید که هم محصور باشد و امنیت داشته باشد و بانوان بتواند در آن ورزش کنند، استراحت کنند، تفریح کنند اما این کار را نمی کنند و پولش را در راه جشن کذا صرف می کنند.

وی با انتقاد از طرح دوباره مذاکره با آمریکا گفت: مذاکره تا الان چه دردی از ما دوا کرده؟ آن هم مذاکره با دشمنی که هر زمان که توانستند سرمایه های ما را غارت کردند.

آیت الله ناصری در بخش دیگری  از سخنان خود تصریح کرد: مسئولین توقع دارند اگر انتقادی از آنها میکنیم انتقاد سازنده باشد. اما گاهی می‌بینیم که خود این آقایان در صحبت‌هایشان وقتی می خواهند یک مسئله را مطرح کند مخصوصاً در آستانه انتخابات به جای اینکه انتقادی بکنند و راه‌حلی بدهند نظام و انقلاب اسلامی را تخریب می کنند.

وی  گفت: مسئولین طوری صحبت نکند که مردم را ناامید کنند و دشمن از سخنان آنها سوء استفاده کنند. از مسئولین کشور توقع نمی‌رود در حالی که خودشان در انقلاب شرکت داشتند اینگونه حرف بزنند.

امام جمعه یزد گفت: آقایان توجه داشته باشیم که اگر می خواهیم حرف بزنیم حرف درست باشد و راه حل بدهیم.






آخرین اخبار آخرین اخبار