Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس پلیس راهور یزد:

آمار صدرنشینی یزد به لحاظ حوادث رانندگی در فضای مجازی صحت ندارد


رئیس پلیس راهور یزد با اشاره به نمودار منتشر شده در فضای مجازی که یزد را در شاخص مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی درون شهری استان اول نشان داده است، گفت: وضعیت یزد بهبود یافته است.

به گزارش یزدامروز، رئیس پلیس راهور استان یزد با اشاره به نموداری که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده و یزد را نخستین استان در شاخص مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی درون شهری نشان داده است، اظهار کرد: در سال ۹۲ و ۹۳ آمار تصادفات در یزد بالا بود اما با اقدامات زیرساختی، فرهنگی و آموزشی انجام شده، وضعیت بهبود یافت.

سرهنگ منصور جمشیدی با تشریح برخی اقدامات انجام شده در حوزه زیرساختی و آموزشی و بیان نقش موثر رسانه ها در فرهنگ سازی بیان کرد: آمار تصادفات منجر به فوت استان یزد در محدوده شهری در سال ۹۴ بیش از چهار درصد کاهش یافت و با ادامه این روند، استان یزد در سال ۹۵ رتبه دوم کاهش تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه نوع تصادفات در استان یزد متفاوت است، افزود: در یزد اغلب تصادفات منجر به فوت مربوط به عابران پیاده و راکبان و سرنشینان موتورسیکلت ها است زیرا هم آمار موتورسیکلت سواران بالا است و هم به دلیل عریض بودن معابر، سرعت حرکت در شهرهای این استان به ویژه یزد، اغلب بالا است به همین دلیل اغلب تصادفاتی که با عابران رخ می دهد، منجر به فوت می شود.

جمشیدی همچنین با اشاره به اجرای طرح کنترل کامیون ها در یزد عنوان کرد: در سال ۹۳ بالغ بر ۳۸ درصد کل تصادفات شهرهای استان یزد مربوط به تصادفات کامیون ها با عابران یا موتورسیکلت ها بود که با منع و محدودیت عبور و مرور کامیونها در درون شهر، این رقم اکنون به پنج درصد رسیده است.

انتهای پیام/

مهر






آخرین اخبار آخرین اخبار