Navigation Navigation

محتوا محتوا

درخواست یک متخصص جراحی مغز و اعصاب:

مجروحان سوانح رانندگی را قبل از رسیدن امدادگران جابجا نکنید/تماس با مراکز امدادی، نخستین اقدام برای امداد مجروحان


یک متخصص جراحی مغز و اعصاب با تاکید بر این که مجروحان سوانح رانندگی نباید قبل از رسیدن امداگران جابجا شوند، گفت: نخستین کار برای امداد این گونه مجروحان تماس با مراکز امدادی است.

به گزارش یزد امـــــــروز به نقل از ایرنا ،« محمد جواد میرزایان »  در حاشیه چهارمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه ها گفت: آموزش مدیریت سوانح رانندگی یکی از مواردی است که باید تک تک شهروندان از آن آگاهی داشته باشند.

وی با اشاره به این که مداخلات به هنگام پزشکی مهم ترین نقش را در بهبود وضعیت مصدوم دارد، گفت: باید مردم آموزش مدیریت سوانح رانندگی را ببینند.

نامبرده گفت: توقف در مکان مناسب در کنار خودرویی که دچار تصادف شده است و همچنین تماس با مراکز امدادی از نکات بسیار مهم در این ارتباط است.

این متخصص مغز و اعصاب با اعلام این که در بسیاری از موارد برخوردهای هیجانی و احساسی افرادی که به سانحه نزدیک می شوند مخاطرات جبران ناپذیری را برای فرد حادثه دیده ایجاد می کند ، گفت: برخی اوقات یک شکستگی کوچک در ستون فقرات فرد آسیب دیده و جابجایی ناصحیح آن فرد سبب قطع نخاع وی می شود.

میرزایان با اشاره به شرایط و امکانات کشور در حوزه امداد و نجات گفت: با شرایط کشور ما پیشگیری از درمان امکانپذیرتر است.

چهارمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه ها و دومین همایش نوروتروما با حضور کارشناسانی مطرح از کشورهای آلمان ، ایتالیا و ... 29 بهمن تا اول اسفندماه در مرکز جامع توانبخشی هلال احمر در حال در تهران در حال برگزاری است.






آخرین اخبار آخرین اخبار