Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس اتحادیه صنف قصاب استان یزد:

نظارتی برعرضه گوشت قرمز در فروشگاه‌های بزرگ وجود ندارد/آخرین قیمت انواع گوشت قرمز در استان یزد


رئیس اتحادیه صنف قصاب استان یزد با ابراز گلایه از عدم نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت ازعرضه گوشت قرمز در فروشگاه‌های بزرگ گفت: متأسفانه هیچ‌گونه نظارتی بر فعالیت این فروشگاه‌ها وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف قصاب استان یزد در مصاحبه با یزدامروز؛ با ابراز گلایه از عدم نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت از عرضه گوشت  قرمز در فروشگاه‌های بزرگ گفت: متأسفانه هیچ‌گونه نظارتی بر فعالیت این فروشگاه‌ها وجود ندارد و بعضاً دیده می‌شود گوشت گاو را به‌جای گوشت شتر و یا قوچ را به‌جای گوشت بره به مردم عرضه می‌کنند.

حسین حاجی زینلی افزود: گوشتی که باقیمت 35 هزار تومان عرضه می‌شود ازنظر کیفیت درجه 2 محسوب می‌شود و در حقیقت گوشتی است که اولاً بره نیست و ثانیاً بیشتر وزن آن را چربی تشکیل می‌دهد و مردم هم از این موضوع بی‌اطلاع هستند.

حاجی زینلی در ادامه دلیل تعدد قیمت گوشت در سطح استان را مربوط به میزان کیفیت آن دانست و اظهار داشت: کیفیت گوشت در تعیین قیمت آن مؤثر است و در حال حاضر گوشت درجه 1 (بره و کره) بدون چربی باقیمت 39 هزار ، با چربی 32 هزار ت، گوشت درجه 2 (قوچ) باقیمت 36 تا 37 هزار،گوشت (میش) درجه 3 بدون چربی باقیمت 29 هزار و با چربی 24500، گوشت گاو مخلوط بدون استخوان 32هزار،گاو مغز ران 37 هزار،گوشت شتر مخلوط بدون کوهان 38 هزار، شتر مغز ران  بدون کوهان41هزار و شتر مخلوط با 250 گرم کوهان 31 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و اگر افرادی گوشت را گران‌تر از این قیمت‌ها ارائه دهند متخلف محسوب شده و با آنان برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد تخلف که در برخی واحدها دیده می‌شود این است که برای جذب مشتری تنها قیمت گوشت را روی پلاکاردهای خود درج می‌کنند و این در حالی است که باید نوع گوشت نیز مشخص باشد تا مردم بتوانند آگاهانه خرید کنند.

رئیس اتحادیه صنف قصاب استان در پایان تأکید کرد: مردم شریف استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف درزمینهٔ توزیع و فروش گوشت آن را به شماره 124 بازرسی صنعت معدن تجارت یا شماره تلفن 36291719 اتاق اصناف و یا شماره همراه 09131510753 رئیس اتحادیه صنف قصاب استان یزد اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار