Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس صنف قصابان استان یزد خبر داد

کاهش چهار الی پنج‌درصدی قیمت گوشت در یزد


رئیس صنف قصابان استان یزد با اشاره به کاهش چهار الی پنج‌درصدی در قیمت گوشت گفت: بر اساس شرایط موجود و راکدی بازار،خرید دام کاهش‌یافته است، همچنین این شرایط بر میزان سرانه مصرف نیز تأثیرگذار بوده است.

f به گزارش یزدامروز؛حسین حاجی زینلی ، با اشاره به کاهش چهار الی پنج‌درصدی در قیمت گوشت گفت: بر اساس شرایط موجود و راکدی بازار،خرید دام کاهش‌یافته است، همچنین این شرایط بر میزان سرانه مصرف نیز تأثیرگذار بوده است.

وی بابیان اینکه تأمین دام موردنیاز در استان 13 الی 14 درصد بوده و مابقی از سایر استان‌ها اعم از فارس، تربت و ... تأمین می‌شود، اظهار داشت: به دلیل خوش‌حسابی و متعهد بودن یزدی‌ها، قیمت دام‌های وارداتی از سایر استان‌ها حدود 10 الی 12 درصد در مقابل خرید دیگر استان‌ها ارزان‌تر در نظر گرفته می‌شود.

رئیس صنف قصابان استان با عنوان اینکه نگه‌داری دام‌ها به مدت 24 ساعت در افزایش قیمت گوشت تأثیرگذار است، اذعان کرد: به دلیل کنترل‌های موردنیاز جهت مسائل بهداشتی، کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام این نگهداری‌ها صورت می‌گیرد.

حاجی زینلی با برشماری برخی از مشکلاتی که نیروهای صنف را با خود درگیر کرده است، یادآور شد: یکی از معضلات موجود عدم پاسخگویی به‌موقع و زمان‌بر بودن پاسخگویی مرکز بهداشت به پرونده‌ها است؛ همچنین درزمینهٔ اخذ پروانه از دارایی نیز مشکلات و سخت‌گیری‌هایی وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه با عنوان اینکه حدود 30 مغازه بدون پروانه در استان در حال فعالیت هستند، افزود: هر تخلفی که صورت می‌گیرد از طریق مغازه‌های بدون پروانه است.

وی با برشماری تعداد فعالین این صنف، گفت: حدود 400 واحد صنفی در استان با تعداد حدود 1200 نفر به‌صورت مستقیم در حال فعالیت هستند.

حاجی زینلی با عنوان اینکه بیشترین نوسانات قیمت برای گوشت گوسفندی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر صادرات صورت نمی‌گیرد؛ لیکن در صورت صادرات شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

رئیس صنف قصابان استان با اشاره به نظارت‌های موجود بر صنف، یادآور شد: طبق جلسات برگزارشده با اتاق اصناف و سازمان صنعت معدن تجارت، گشت‌هایی به‌صورت هفتگی صورت می‌گیرد؛ همچنین در صورت تماس همشهریان با شماره 124 پیگیری‌ها به‌صورت روزانه انجام خواهد گرفت.

فارس/






آخرین اخبار آخرین اخبار