ID : 30268932
رئیس میراث فرهنگی ابرکوه:

ابرکوه از ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد/ ثبت بیش از 400 اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان


رییس میراث فرهنگی ابرکوه گفت: شهرستان اردکان علاوه بر کشاورزی، دامپروری و صنعت در حوزه گردشگری هم از ظرفیت و فرصت های بالایی برخوردار است.

به گزارش یزدرسا،عباس قدیریان در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در دولت یازدهم نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری شد و در این زمینه شهرستان ابرکوه به عنوان نقطه محروم و کمتر توسعه یافته شاهد رونق گردشگری بیشتری طی چهارسال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهار سال دولت یازدهم بیش از یک میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی برای بازدید از اماکن تاریخی به شهرستان ابرکوه سفرکردند.

این مسئول یادآورشد: این شهرستان جزو 14 شهر نمونه گردشگری کشور است که برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری زمینه فراهم است.

وی بابیان اینکه شهرستان ابرکوه دارای بیش از 400 اثر تاریخی و طبیعی است افزود: ابرکوه دارای هفت اثر ناملموس ، سه اثر طبیعی ، دو موزه شامل موزه مردم شناسی (خانه صولت) و موزه عبرت (خانه حسینیان) است که تاکنون تعداد 128 اثرآن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

رییس میراث فرهنگی ابرکوه بابیان اینکه ابرکوه در مسیر جاده طریق الرضا (ع) واقع است و مسافران زیادی در حوزه زیارت ، سیاحت و گردشگری دارد تصریح کرد: علاوه بر حوزه گردشگری ابرکوه ، صنایع دستی این شهرستان بعنوان دستمایه هنرمندان در استان یزد هنرنمایی می کند.

قدیریان بابیان اینکه ایجاد زیرساختها در حوزه گردشگری ضروری است خاطرنشان کرد: تسریع در ساخت راه آهن یزد به اقلید می تواند زمینه حضور گردشگران علاوه بر استان یزد به این شهرستان را تسهیل کند.

مسجد جامع، گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و پانصد ساله و بافت ثبت شده 162 هکتاری تاریخی از جاذبه های تاریخی و طبیعی شاخص ابرکوه هستند.

انتهای پیام / ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.