ID : 10373662
حماسه 9دی ثابت کرد

ولایت فقیه؛ سدّی محکم در برابر فتنه‌ها


حماسه «9دی» این فرمایش علی(ع) را عینیت بخشید که « فی تَقَلُّبِ الأحوَالِ عُلِمَ جَوَاهِرُ الرِّجَالِ» و مردم روشن‌تر از گذشته دریافتند که چه کسانی از جرگه «خواص» در هنگامه آزمون‌های دشوار، منفعت خاندان و گروه خود را بر مصالح عالی نظام اسلامی و ملت مسلمان ترجیح می‌دهند.

در آستانه روز تاریخی 9 دی، بار دیگر رخدادهای تلخ سال 88 در ذهن‌ مردم خبیر جامعه تداعی می‌شود؛ رخدادهایی که هرچه زمان‌ می گذرد، بیش از پیش به عمق آن‌ها پی برده می‌شود.

 

در سال 88، کسانی رودرروی نظام اسلامی ایستادند و تمنیات نفسانی خویش را بر مصالح عالی حکومت اسلامی و هموطنانشان ترجیح دادند، که زمانی مسؤولیت‌های مهمی را در همین نظام بر عهده داشتند. یکی نخست‌وزیر دوران امام(ره) بود و آن دیگری دارای سوابق  مبارزه پیش از انقلاب و دارای چند حکم از امام امت(ره) و البته ریاست مجلس شورای اسلامی نیز از جمله مسؤولیت‌های وی بوده است.

 

بنابراین طغیان این دو در برابر حکومت اسلامی  که با سکوت و حمایت برخی دیگر از برجستگان و خواص مردود نیز همراه شده بود، باعث گردید برخی دل‌های ضعیف و فاقد بصیرت دچار تردید و خطا در تشخیص حق از باطل شوند؛ و صد البته این، از بدیهی‌ترین ویژگی‌های «فتنه» است.

 

دشمنان نیز فرصت را مغتنم شمرده بودند و به زعم خویش، برای دوران پس از براندازی، برنامه‌ها در سر می‌پروراندند!

 

اما به راستی چه عاملی باعث شد که آن همه توطئه و فتنه‌انگیزی ناکام بماند و نظام اسلامی با اقتدار بیش از پیش به حرکت خود ادامه دهد؟

 چه عاملی موجب شد که حماسه‌ای به بزرگی «9دی» در سراسر ایران اسلامی شکل پذیرد و دوست و دشمن را در شگفتی فرو برد؟

 

بی‌گمان، ولایت فقیه و مدیریت رهبر حکیم انقلاب، یگانه عاملی بود که توانست توطئه‌های دشمنان را خنثی کند و کید مکّاران را به خودشان بازگرداند.

در دورانی که برخی خواص عافیت‌طلب علیرغم همه انتظارها حاضر به پشتیبانی علنی از نظام و اعلام موضع صریح بر ضد فتنه‌گران نشده بودند، رهبر معظم انقلاب با تدابیری حکیمانه و با سعه صدری فوق‌العاده، چنان بستر بصیرت‌افزایی را فراهم کرد که به تدریج غبارهای فتنه از فراروی دیدگان متحیرّ کنار رفت و انسان‌های مردّد در وسط میدان حق و باطل نیز با اندکی تامل توانستند جبهه حق و باطل را از یکدیگر تمییز دهند.

 

به راستی اگر رهبری اجازه داده بود تا سران فتنه در همان آغازین روزهای فتنه‌انگیزی، دستگیر یا محصور شوند، هیچ‌گاه حماسه‌ بی‌نظیر «9دی» در سپهر سیاسی جمهوری اسلامی پدیدار می‌شد؟!

 

حماسه «9دی» بار دیگر به دشمنان ثابت کرد که اگرچه مردم از برخی اوضاع نابسامان و بی‌تدبیری پاره‌ای مسؤولان و ادارات، ناخرسندند؛ اما آن‌جا که پای مقدسات و اصل نظام اسلامی و شخص رهبر فرزانه‌شان به میان باشد، با تمام وجود به صحنه می‌آیند و اجازه نمی‌دهند که آرمان‌های امام(ره) و شهدا دستخوش قدرت‌طلبی دشمنان خارجی و اذناب داخلی‌شان شود.

 

حماسه «9دی» نشان داد که پیوند عمیق مردم با دستاوردهای شهدا ناگسستنی است و با چنگ و دندان از میراث شهدا و در رأس آن‌ها نظام اسلامی و ولایت‌فقیه پاسداری می‌کنند.

 

حماسه «9دی» بار دیگر بر این واقعیت مُهرتایید زد که دشمنان قسم‌خورده و سطحی‌نگران داخلی هنوز نتوانسته‌اند ابعاد شخصیتی این ملت بزرگ را بشناسند و از همین روست که همواره در پیش‌بینی‌های خود، دچار خطاهایی به غایت، بزرگ و گاه مضحک می‌شوند.

 

حماسه «9دی» این فرمایش علی(ع) را عینیت بخشید که « فی تَقَلُّبِ الأحوَالِ عُلِمَ جَوَاهِرُ الرِّجَالِ» و مردم روشن‌تر از گذشته دریافتند که چه کسانی از جرگه «خواص» در هنگامه آزمون‌های دشوار، منفعت خاندان و گروه خود را بر مصالح عالی نظام اسلامی و ملت مسلمان ترجیح می‌دهند.

 

حماسه «9دی» ثابت کرد که تا پرچم بلند «ولایت فقیه» در ایران اسلامی برافراشته است، توطئه‌های دشمنان اسلام و جمهوریت، ره به جایی نخواهد برد.

نویسنده: طاهره‌السادات علوی

 




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.