ID : 40626054
استاندار یزد:

چهار هزار نفر کمبود معلم در استان داریم


استاندار یزد با اشاره به اینکه در سال آینده تحصیلی، با بیش از چهار هزار نفر کمبود معلم در استان روبرو هستیم، گفت: باید با تمرکز بر رفع این نقیصه، از همه ظرفیت‌های ملی و استانی استفاده و طرح ویژه‌ای در این زمینه تهیه شود.

به گزارش یزدرسا، مهران فاطمی سه‌شنبه‌شب در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان افزود: با توجه به اینکه بخشی از این کمبود در مدیریت مدارس است، برای آموزش مدیر و معاونان جوان در بدنه آموزش‌وپرورش نیز باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد؛ رویکردهای سنتی نمی‌تواند در حوزه آموزش، کارساز باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه کارنامه شوراهای آموزش‌وپرورش باید ارزیابی واقع‌بینانه شوند گفت: لازم است شاخص‌ها بررسی و نسبت به رتبه‌بندی اقدام شود.

وی یادآور شد: در نشست‌های شورای آموزش‌وپرورش استان نیز هر شهرستان به‌صورت جداگانه حضور یافته و نسبت به ارائه برنامه‌های خود بر اساس این هدف‌گذاری اقدام کند.

استاندار یزد با تشکر از جامعه فرهنگیان و آموزش‌وپرورش اظهار داشت: حضور در برنامه‌های یوم‌الله ۲۲ بهمن و همچنین اعتکاف رجبیه که بیش از هفت هزار دانش‌آموز حضور داشتند، از رویش‌های انقلاب است و از همه مدیران مدارس و اولیا و مربیان تشکر می‌کنیم.

فاطمی ادامه داد: هرگونه موفقیت در آموزش‌وپرورش حاصل عملکرد تک‌تک شهرستان‌های ماست و لذا باید گزارش‌ها بدون تعارف و دقیق و کارشناسی ارائه شود.

استاندار یزد افزود: آموزش‌های مهارت محور و همچنین همراه با مباحث تئوری و نظری باید دنبال شود و بالاتر از آن حفظ جایگاه و ارتقا جایگاه فرهنگیان است؛ مسئله جمعیت و فرزند آوری نیز بسیار مهم است و این فرهنگ‌سازی باید دنبال شود و اگر فرصت را از دست دهیم در آینده قابل بازگشت و جبران نیست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز در این نشست گفت: برای سال جاری بیش از هزار و ۹۰۷ نفر معلم می‌توانند برای بازنشستگی اقدام کنند و با توجه به بازنشستگی‌های قبلی و در ابتدای مهر سال آینده، تعداد چهار هزار و ۷۰ نفر با احتساب بدون افزایش کلاس، کمبود معلم خواهیم داشت که باید نسبت به تأمین آن اقدام شود.

محمدکاظم رحیمی نژاد افزود: همچنین شاهد بیشترین تراکم کلاسی با جمعیت ۴۰ و ۴۳ نفرِ در مرکز استان هستیم و نهایت تراکم و تعطیلی و جابجایی را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: درحالی‌که ۴۳ مدرسه زیر ۱۰ نفر هم داریم اما به دلیل گستردگی استان، امکان تراکم بیش از این وجود ندارد.

وی ادامه داد: تراکم دانش آموزان ما از متوسط کشوری بالاتر است و چهارمین استان پهناور بر اساس سرانه آموزشی هستیم.

استاندار یزد در این نشست در تماس تلفنی با وزیر آموزش‌وپرورش، خواستار مساعدت در تأمین بخشی از کمبودهای سیستم آموزشی استان یزد شد؛ وزیر آموزش‌وپرورش در این تماس با قدردانی از جامعه فرهنگیان استان و همچنین خدمات استاندار یزد، قول پیگیری داد.

اکنون استان یزد ۱۸ هزار فرهنگی و ۲۷۰ هزار دانش‌آموز دارد .

ایرنا

انتهای پیام/ش

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.