ID : 11881354
امام جمعه شاهدیه:

حمله به یمن، ضد حمله دشمن به بیداری اسلامی است


امام جمعه شاهدیه حمله عربستان به یمن را ضد حمله دشمن به بیداری اسلامی دانست و گفت: با ملت ها نمی شود درگیر شد زیرا که ملت انقلابی یمن بیداری خود را به دست آورده و این تجاوزات نمی تواند بیداری آن ها را خاموش کند.

به گزارش یزد آوا، امام جمعه شاهدیه در مصاحبه با یزد رسا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نام گذاری سال 94 به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی اظهار داشت: کلید سخنان مقام معظم رهبری در نام گذاری سال را باید در سخنان ایشان در حریم رضوی پیدا کرد.

 

حجت الاسلام بشکانی افزود: همانطور که رهبری در حرم رضوی بیان کردند دشمن در پی انفکاک و تفرقه در جامعه است و می خواهد با دست ملت امنیت کشور را نابود کند و رهبری با علم به این ترفند دشمن سال را همدلی دولت و ملت نام گذاری کردند.

 


امام جمعه شاهدیه تأکید کرد: دشمن با تحریم های خود به دنبال آن است که مردم را در برابر نظام قرار دهد و با القای این نکته در جامعه امید را از دل مردم بیرون کند و آن ها را به شورش علیه نظام وادارد.


بشکانی با اشاره به تیز بینی مقام معظم رهبری در خنثی کردن توطئه دشمنان تصریح کرد: اصلی ترین و ظیفه در راه تحقق شعار سال به دوش دولت است تا با برنامه های خود بتواند اوضاع اقتصادی را طوری تنظیم کند که این زمینه نفوذ دشمن از بین برود و دشمن نتواند از وضعیت اقتصادی جهت نیات خود استفاده کند.

 

وی با بیان اینکه دولت باید در اجرای برنامه های خود توسط مردم حمایت شود گفت: دولتیان نباید دچار روزمرگی شوند و باید تمام توان و امکانات کشور را در راستای رفع مشکلات مردم به کار گیرند.

 

اما جمعه شاهدیه تاکید کرد: اکنون منطقه ما دچار شرایطی شده است که ناامنی ویژگی اصلی آن است و نباید اجازه دهیم امنیت ما نیز به خطر بیفتد که یکی از راههای جلوگیری از آن تقویت همدلی دولت و ملت است که اگر این امر محقق شود آرزوهای بزرگ مردم ایران تحقق پیدا خواهد کرد.

 

وی عنوان کرد: در هرکشوری در مورد اجرای برخی اقدامات یکسری منتقدان و موافقانی وجود دارد و این ذات آزادی است و نباید عده ای را که نسبت به برخی اقدامات نقد دارند را تحقیر کرد که طبق فرمایشات رهبرمان نیز این کار خلاف تدبیر است.

 

بشکانی با اشاره به منتقدان برخی سیاست های دولت اظهار داشت: مسأله هسته ای یکی از مسائل اصلی کشور ما است و مسئله ای است که ا عزت و استقلال ما گره خورده است و طبیعی است که برخی نسبت به این مسئله حساس باشند و احساس دلواپسی کنند.

 


امام جمعه شاهدیه تصریح کرد: دولت نباید انتقادات و دلواپسی برخی دلسوزان را به پای جناحی گری بنویسد بلکه در بحث مسائل اصلی کشور دیگر جناح بندی معنایی ندارد و وقتی دشمن شما به شدت حیله گر است و خلف وعده می کند باید به منتقدان حق داد که دلواپس باشند.

 

وی با بیان اینکه 18 ماه از شروع مذاکرات گذشته است گفت: در طول این مدت عملا کاری صورت نگرفته است و مذاکره برای مذاکره بوده است و دشمن مکررا تعهدات خود را نقض کرده است و این نشان از این است که دشمن غیر قابل اعتماد است.

 

بشکانی با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال تاکید کرد: با وجود همه این مسائل چیزی که در این میان اهمیت دارد تقویت امنیت و استقلال کشور است و مردم و دولت مردان باید با تعامل با یکدیگر از این پیچ تاریخی عبور کنند و همدلی و انسجام خود را هر چه بیشتر تقویت کنند.

 

امام جمعه شاهدیه: با اشاره به تجاوز عربستان به یمن اظهار داشت: آمریکایی ها در سیاست های خود این نکته را اعتراف کردند که باید خاورمیانه را شخم بزنند تا برای وجود خود تئجیهی داشته باشند در غیر این صورت نمی توانند اقدامات خود را توجیه کنند و مجبورند منطقه را ترک کنند.

 

وی با بیان اینکه عربستان خود بدون حمایت آمریکا عددی نیست که بتواند به یمن حمله کند تاکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی دارند با امکانات مسلمانان مسلمانان را به جان هم بیندازند و در این راه با چراغ سبز به عربستان آن ها را راهی جنگ با یمن کرده اند.

 

خطیب جمعه شاهدیه عنوان کرد: با ملت ها نمی شود درگیر شد و مردم یمن مردم انقلابی هستند که شهادت را آرزوی خویش می دانند و قمه هایی که مردم یمن به نشانه قیام دارند تایید همین نکته است.

 

وی با بیان اینکه عربستان در این سناریو ضربه سختی خواهد دید گفت: یمنی ها به عربستان ثابت می کنند که قدرت مردم بر قدرت دولت تفوق دارد.

انتهای پیام/

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.