ID : 7038868
درراستای افزایش 15درصدی قیمت لبنیات؛

بار افزایش قیمت لبنیات بر دوش مردم افتاد/گلایه شهروندان خاتم از گرانی های اخیر


شیر و لبنیات مدتی است که از سفره خانواده های ایرانی پر کشیده است چرا که گرانی بیش از حد آنها توانایی اقتصادی خانوارهای متوسط و ضعیف را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش  یزدرسا به نقل از طنین خاتم  در اولین روز ماه مبارک رمضان قیمت شیر و برخی از محصولات لبنی  100 تا هزار تومان افزایش یافته است..

اگرچه قبل از ماه مبارک رمضان به نقل از مسئولین مختلف به کرات به گوش می رسید که "ماه رمضان امسال هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت" و مسولان مربوطه به مردم اطمینان می دادند که "نگران گرانی کالاهای مورد نیاز خود نباشند"؛ به گونه ای که حتی رئیس‌جمهور نیز به این موضوع تاکید ویژه ای داشته است؛ اما با گذشت تنها چند روز از این اظهارنظرها شاهد افزایش قیمت شیر خام از1100تومان به 1440 تومان رسید.

در شرایطی که پزشکان هشدار می‌دهند مصرف نکردن شیر و محصولات لبنی، ضررهای فراوانی دارد و احتمالاً به نوعی مرگ خاموش منجر می‌شود؛ از سویی مردم نیز گلایه دارند با گران شدن روز افزون لبنیات؛ قدرت خرید آن‌ها روز به روز کاهش می‌یابد؛ به نظر می رسد تنها متضرر اصلی مصرف کننده است که یا باید لبنیات مورد نیاز خود را با قیمت های بالا تهیه کند و یا به علت افزایش قیمت؛ آن را از سبد مصرف خود حذف کند.

آنچه که مسلم است اینکه هر قدر قیمت محصولات لبنی افزایش بیشتری ‌یابد، از میزان این محصولات در سبد روزانه غذایی خانوارها کاسته می‌شود.

در نتیجه دولت به خاطر اهمیت مصرف مواد لبنی باید حداقل نرخ این محصولات را ثابت نگه دارد و در عوض کیفیت آن‌ها را روز به روز بالا ببرد.

بر طبق گزارشات  ایرانی‌ها بسیار کمتر از نیازشان لبنیات می‌خورند و به علت افزایش قیمت لبنیات بسیاری از خانواده‌ها آن را از سبد غذایی خود حذف کرده و یا مصرف آن را به حداقل رسانده اند. حالا با توجه به افزایش مجدد قیمت لبنیات به نظر می رسد که محصولات لبنی از سبد غذایی تعداد بیشتری از خانوارها حذف خواهد شد؛ این در حالی است که شیر و مواد لبنی یکی از اصلی ترین گروههای غذایی به شمار می رود و نقش اساسی در رشد و استحکام اسکلتها و استخوانها دارد و هیچ چیزی جایگزین آن نمی شود ..

بر اساس گزارش میدانی  که از سطح شهر هرات گرفته شده است مردم از گرانی محصولات لبنی گلایه داشتند .

باید منتظر ماند و دید بالاخره دولت یازدهم به وعده های خود در خصوص اختصاص یارانه به صنایع لبنی کشور عمل می کنند و تدبیری در این زمینه اندیشیده اند یا شیر باز هم گران خواهد شد.






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.