ID : 7510889
مدير مدرسه علميه امام خميني(ره)‌ :

طلاب و روحانيون مرزبانان فكر و عقيده مردم هستند


مدير مدرسه علميه امام خميني(ره)‌ طي سخناني در مراسم آغاز دوره اختبار و تثبيت اين مدرسه، توفيق تحصيل در حوزه‌هاي علميه را لطفي از جانب خداوند دانست و اظهار داشت: در ابتداي امر هدف خود را تعيين كنيد و در اينكه با چه هدف و انگيزه‌اي وارد حوزه علميه شده‌ايد تدبر داشته باشيد.

به گزارش یزدرسا، مدير مدرسه علميه امام خميني(ره)‌ طي سخناني در مراسم آغاز دوره اختبار و تثبيت اين مدرسه، توفيق تحصيل در حوزه‌هاي علميه را لطفي از جانب خداوند دانست و اظهار داشت: در ابتداي امر هدف خود را تعيين كنيد و در اينكه با چه هدف و انگيزه‌اي وارد حوزه علميه شده‌ايد تدبر داشته باشيد. 
 
حجت‌الاسلام حبيبيان خطاب به طلاب خاطرنشان كرد: اگر شما دين خدا را ياري كنيد خدا نيز شما را ياري خواهد كرد و اگر هدف كسي جلب رضايت خداوند باشد قطعاً دنيا و آخرت خود را تضمين نموده است.
 
وي افزود: هر شغلي در جامعه مورد نياز باشد، لازم است انسان بايد فرا بگيرد و شغل طلبگي و روحانيت نيز همين گونه است با اين تفاوت كه تبليغ دين خدا، در قرآن نيز مورد تأكيد قرار گرفته است و ده‌ها روايت در اين زمينه وجود دارد كه ياري‌دهندگان دين خدا جزء خلفا و جانشينان معصومين(ع) و مرزبانان فكر و عقيده مردم هستند.
 
مدير مدرسه علميه امام خميني(ره)‌ در پايان با بيان اينكه هر مجموعه و سازماني يك سري مقررات دارد اظهار اميدواري كرد طلاب گرامي ضمن رعايت مقررات حوزه، ذي طلبگي خود را حفظ كرده و موجبات خشنودي و دعاي خير امام زمان(عج) را فراهم نمايند.
 
پس از صحبت‌هاي مدير مدرسه، حجت‌الاسلام ضيغميان معاون آموزش مدرسه علميه امام خميني(ره)‌ به تشريح روند برگزاري دوره اختبار و تثبيت پرداخت و قوانين آموزشي و مواد درسي اين دوره را براي طلاب جديدالورود بيان نمود.
 
لازم به ذكر است دوره اختبار و تثبيت حوزه علميه استان يزد همزمان با مدرسه علميه امام خميني(ره) در ساير مدارس داراي پايه يك استان نيز برگزار گرديد.
 
دوره اختبار و تثبيت با هدف آشنايي طلاب جديدالورود با حوزه علميه و ارزيابي تحصيلي و تهذيبي آنها برگزار مي‌شود و كساني كه در اين دوره يك‌ماهه كه تا 15 شهريورماه ادامه دارد موفق شوند حدنصاب‌هاي لازم را به دست آورند به عنوان طلبه رسمي مشغول به تحصيل خواهند شد.



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.