شناسه : 39195399
متخصص ویروس شناسی:

احتمال انتقال ویروس کرونا از سطوح کم است/ واکسن‌های موجود، مقاوم در برابر گونه‌های جدید کرونا


آستانی گفت: بر طبق نظر بهداشت جهانی ویروس کرونا بیشتر از طریق ذرات تنفسی در هوا منتقل می‌شود و لذا استفاده از ماسک و رعایت فاصله مخصوصا در محیط‌های بسته مهم است.

اکرم آستانی دکترای ویروس شناسی در گفتگو با خبرنگار یزدآوا در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح گفت: تقریبا بیشتر مواردی که سال گذشته در مورد انتقال ویروس از راه سطوح مطرح می‌شد کمتر شده و در ضمن تمیز کردن سطوح با شوینده مثل صابون کافی است و نیاز به استفاده از الکل نیست و در مورد دستها نیز شستن با آب کافی است.

وی ادامه داد: بر طبق نظر بهداشت جهانی ویروس کرونا بیشتر از طریق ذرات تنفسی در هوا منتقل می‌شود و لذا استفاده از ماسک و رعایت فاصله مخصوصا در محیط‌های بسته مهم است.

عضو هیئت علمی ویروس شناس گروه میکروب شناسی دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: کرونای انگلیسی که با نام واریانت انگلیسی نیز شناخته می‌شود باعث انتقال سریعتر ویروس و انتقال راحتتر آن به افراد می‌‎شود که متعاقب آن بیماری بیشتر و مرگ و میر بیشتر نسبت به واریانت‌های قبلی را به دنبال دارد.

آستانی افزود: تست‌های آزمایشگاهی موجود مانند PCR فرد مبتلا به این واریانت(کرونای انگلیسی) را تشخیص می‌دهند فقط نوع آن باید با کیت‌های خاص یا روش‌های خاص مشخص شود.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که در مورد واکسن‌های موجود مهم می‌باشد این است که که آنتی بادی‌هایی که بر اثر واکسن‌های موجود ایجاد می‌شود قابلیت ایمنی در برابر واریانت و گونه‌های جدید ویروس کرونا را دارد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.