شناسه : 39400578
معاون عمرانی استاندار یزد:

ارزش افزوده محصولات فولادی یزد در جیب قطعه سازی‌ها/هدف از شهرک فولاد اشکذر ایجاد صنایع پایین دستی بود نه تولید شمش


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: هم اکنون تعداد زیادی از کارخانه های قطعه سازی در دیگر استان های کشور از محصولات فولاد آلیاژی یزد استفاده می کنند و از ارزش افزوده این صنعت منتفع هستند

به گزارش یزدآوا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، بر اهمیت شکل گیری صنایع تکمیلی و پایین دستی فولاد آلیاژی  در استان تاکید کرد و افزود: باید با حمایت از تولید کنندگان قطعه و ماشین سازی استان، فرصت ایجاد ارزش افزوده و بهره وری لازم از این صنعت پایه و مهم‌ را فراهم کنیم.

محسن صادقیان گفت: شهرک فولاد اشکذر با هدف شکل گیری صنایع تکمیلی و پایین دستی فولاد آلیاژی پایه گذاری شده بود اما  متاسفانه طی سالهای گذشته به جای ایجاد صنایع ماشین سازی و قطعه سازی که بیشترین ارزش افزوده را دارند و دارای آلودگی نیستند و مصرف آبی هم ندارند کارخانه های تولید شمش فولاد شکل گرفته اند.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد زیادی از کارخانه های قطعه سازی در دیگر استان های کشور از محصولات فولاد آلیاژی یزد استفاده می کنند و از ارزش افزوده این صنعت منتفع هستند و در نهایت قطعات ساخته شده برای مصرف  دوباره به استان باز می گردد.

صادقیان اظهار کرد: برای مثال در استان مرکزی  از آلیاژ فولاد یزد برای تولید میلگرد مصرفی در  پروژه های راه آهن استفاده می شود و میلگرد تولید شده  برای تولید  تراورس مصرفی در خطوط راه آهن مجدد به استان منتقل می شود، در حالی که ارزش افزوده این محصول در تولید میلگرد آن است.

معاون هماهنگی امو عمرانی استاندار یزد عنوان کرد: باید همه  در حمایت و پشتیبانی از اینگونه صنایع در واگذاری زمین و دادن تسهیلات  گام بردارند و بستر لازم را برای ایجاد و استقرار اینگونه صنایع را فراهم کنند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.