شناسه : 40281265
نماینده مردم یزد در مجلس:

امنیت بسیاری از کشورها به صادرات گره خورده است


جوکار نماینده مردم یزد گفت: بسیاری از کشور ها بحث امنیت خود را به صادرات گره زده‌اند و در کشور ما می‌تواند این اقدام در زمینه نفت و گاز صورت بگیرد.

به گزارش یزدآوا، محمدصالح جوکار در جمع صنعتگران برتر استان یزد با اشاره به اینکه هم اکنون فضای رقابت در دنیا در حال گسترش است اظهار کرد: هم اکنون دنیا، دنیای رقابت در خدمات و فناوری است و رشد کشورها در اقتصاد بستگی به میزان عملکرد آنها در حوزه خدمات و فناوری دارد.

وی افزود: بسیاری از کشور ها بحث امنیت خود را به صادرات گره زده اند و در کشور ما می تواند این اقدام در زمینه نفت و گاز صورت بگیرد به گونه ای که با وابسته کردن کشورها به انرژی موجود در ایران، بخشی از امنیت کشور را تامین کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: توازن قدرت در منابع آبی و انرژی در موضوع کشورهای همسایه کاملا درست است و صادرات کالا به سایر کشورها هم می تواند به تامین امنیت کشور کمک کند.

جوکار صادرات را دارای چندین مزیت دانست و اظهار کرد: صادرات علاوه بر مزیت اقتصادی برای کشور، دارای مزیت های فرهنگی و اجتماعی است و تولیدکنندگان در طول سالهای اخیر با ایجاد استانداردهای لازم در محصولات خود توانستند در این زمینه به خوبی عمل کنند.

وی افزود: امروزه در بخش مزیت رقابتی و مزیت قیمتی باید بهتر از گذشته عمل شود به گونه ای که در بحث مزیت رقابتی کیفیت کالاها افزایش پیدا کند و با توجه به اینکه در دنیای رقابت، مشتری به دنبال کالای با کیفیت با قیمت پایین است، باید در این بخش بیش از گذشته سرمایه گذاری شود.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: برای در دست گرفتن بازار سایر کشورها باید در ابتدا با مورد بررسی قرار دادن قوانین و مقررات کشور هدف، نسبت به بازار ها و صادرات کالا به این کشورها اطلاعات لازم را کسب کرد تا با کسب آشنایی از مرجوع شدن کالاها جلوگیری و به کشور ارز آوری شود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.