شناسه : 33802048

1800 مدرسه در یزد پایگاه احسان و نیکوکاری شد


جشن ملی معنوی نیکوکاری در هزار و 800 مدرسه در سطح استان یزد به همت کمیته امداد استان یزد و با همکاری آموزش‌وپرورش برگزار آغاز شد.

به گزارش یزد آوا، آیین افتتاحیه جشن نیکوکاری امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان یزد و امام‌جمعه یزد و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در محل دبیرستان دخترانه حاج احمد فلاح برگزار شد.

محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به چهاردهم اسفند سالروز تأسیس این نهاد الهی و آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: جشن ملی معنوی نیکوکاری در هزار و 800 مدرسه در سطح استان یزد به همت کمیته امداد استان یزد و با همکاری آموزش‌وپرورش برگزار آغاز شد.

وی افزود: کمیته امداد تنها نهادی است که امام (ره) اجازه دادند نامشان بر روی آن نهاده شود و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت احسان و نیکوکاری و خدمت به هم‌ نوع است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد بیان کرد: تبلیغ و ترویج و توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری یکی از پیام‌های اصلی حرکت نمادین جشن نیکوکاری در مدارس و در بین دانش آموزان است.

وی با تأکید بر اینکه هر محله باید به یک پایگاه نیکوکاری تبدیل شود گفت: دومین پیام رویداد ملی جشن نیکوکاری توجه دانش آموزان و نیکوکاران به محیط پیرامون خود و کمک کردن به نیازمندان جامعه با حفظ عزت‌نفس و کرامت انسانی است.

علیزاده با دعوت از مردم نیکوکار استان یزد برای مشارکت در جشن نیکوکاری یادآور شد: امروز جشن نیکوکاری در سطح مدارس استان و روز پنجشنبه هفدهم اسفند در پایگاه‌های کمیته امداد در سطح شهرها و روستاها و همچنین در روز جمعه هجدهم اسفند در میعادگاه‌های نماز جمعه باشکوه هر چه بیشتر برگزار می‌شود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد نیز در این مراسم با اشاره به شأن نزول آیه هل آتی گفت: باید همواره خود را در محضر خداوند ببینیم و یکی از راه‌های رضایت خداوند خدمت به بندگان خداست.

وی بابیان روایاتی در خصوص اهمیت رسیدگی به نیازمندان افزود: توجه و رسیدگی به امور محرومان و حرکت برای کمک کردن به افراد نیازمند پاداش فراوانی در نزد خداوند دارد.

انتهای پیام/

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.