شناسه : 24212159
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یزد خبر داد

2 هزار و 500 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در استان یزد تحصیل می‌کنند


رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یزد گفت: امسال تقریبا 2 هزار و 500 دانش آموز با نیازهای ویژه از تمام گروه‌ها اعم از خاص و تلفیقی در استان تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، اظهار کرد: اجرای طرح‌های سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نوآموزان قبل از بدو ورود به دبستان برای ارزیابی وضعیت شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی و شناسایی دانش‌آموزان مشکل‌دار در یادگیری توسط آموزش وپرورش استثنایی انجام می‌شود.

ارزیابی 22 هزار نوآموز یزدی در طرح سنجش سلامت

مصطفی پایدار با بیان اینکه امسال تقریبا 2 هزار و 500 دانش آموز با نیازهای ویژه از تمام گروه‌ها اعم از خاص و تلفیقی در استان تحصیل می‌کنند، گفت: در طرح سنجش سلامت زمستان سال گذشته یک هزار و 500 و امسال تقریبا 22 هزار نوآموز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از تعداد افرادی که در طرح سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند تعدادی به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شده‌اند و نتیجه ارزیابی از نوآموزان مشکوک به مشکلات بینایی، شنوایی،ذهنی و جسمی حرکتی و غیره جایدهی تحصیلی را مشخص می‌کند.

پایدار با بیان اینکه طبق آخرین آمار  بیش از 21 هزار  نوآموز یزدی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفتند، افزود:  از این تعداد بیش از 18 هزار و 500 نفر به مدرسه عادی معرفی و بیش از 2هزار و 500 به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

وی اعلام کرد: از تعداد افرادی که امسال به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شده‌اند بیش از 2 هزار و 200 تک مشکلی و بیش از 300 نوآموز دارای چند مشکل بودند.

طرح سنجش سلامت قبل از ورود به پیش دبستانی اجرا می‌شود

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: سازمان آموزش و پرورش کشور دو سالی است طرح سنجش سلامت را قبل از ورود به پیش دبستانی انجام می‌دهند که این کار در سال گذشته با جامعه هدف یک هزار و 500 تا 2 هزار نفری در شهر یزد انجام شد.  

پایدار ادامه داد: براساس این طرح امسال نوآموزان پیش دبستانی شهرهای یزد، میبد و اردکان تحت پوشش قرار گرفتند و پس از پایان طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با جامعه هدف 5 هزار و 700نفر ارزیابی می‌شوند که قرار است این طرح در سراسر استان توسعه یابد.

وی هدف از اجرای طرح سنجش قبل از ورود به دبستان را آگاهی یافتن والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود، شناسایی نیازهای نوآموزان و مداخله بهنگام، پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت‌ها، پیشگیری از افت تحصیلی، ایجاد زمینه مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوت‌های فردی کودکان و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به نوآموزان نیازمند عنوان کرد.

 

انتهای پیام/ ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.