بهرهوری و بهینهسازی یکی از مسائل مهم در سبک زندگی است
به گزارش خبرنگار یزد آوا،آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت، رو ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: پیش از این ارتباطات در جوامع به شکل امروزی نبود و مردم با یکدیگر از طریق نامه و تلگراف ارتباط برقرار می کردند که این امر مشکلاتی را نیز به دنبال داشت اما امروز ارتباط افراد از منزلشان با هرجای دنیا که بخواهند برقرار است.
لزوم بهرهوری بیشتر از ظرفیتهای استان یزد
آیتالله ناصری با بیان اینکه بهرهوری و بهینهسازی یکی از مسائل مهم در سبک زندگی است، اظهار داشت: مهم است که چطور و در چه راستایی از نعمتهای خدا استفاده میکنیم.
خطیب جمعه یزد افزود: مثلا مهم است که یک نانوا از آرد و خمیر، یک نان خوب تحویل مردم میدهد یا نان خام و سوخته.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از اینکه این مورد و کمدقتیها در مورد صادرات نیز به وفور مشاهده میشود، عنوان کرد: بسیاری از تجار، به نحوی عمل میکنند که کشورهای خارجی برای بار دوم از ما خرید نمیکنند زیرا با کیفیت عمل نمیشود و تاجر هم خوشحال است که کالای خود را فروخته در حالیکه غافل است از اینکه همراه با کالا، دین و اعتبار انقلاب اسلامی را نیز فروخته است.
انتقاد از خام فروشی معادن استان
وی همچنین با اشاره به مصداقی از بهرهوری از معادن به ویژه در استان معدنخیز یزد، افزود: معادن از نعمتهای خداست اما اکنون مواد معدنی ما پس از استخراج بدون فرآوری به سایر کشورها فروخته میشود و بهرهبرداری از آن توسط کشورهای هدف صادرات صورت میگیرد.
ناصری تصریح کرد: بارها توصیه شده معادن استان یزد را خام فروشی نکنند و مواد معدنی را پس از فرآوری به صد برابر قیمت به سایر کشورها بفروشند نه اینکه مواد را خام صادر کنند و مواد فرآوری شده که حاصل معادن خودمان است را به صد برابر قیمت از کشورهای دیگر خریداری کنند.
وی بیان کرد: این شیوه ارتباطات محسان بسیاری دارد اما نباید از معایب آن نیز غفلت کرد زیرا این ابزار اکنون در اختیار دشمنان نیز قرار دارد.
دشمن از وسایل ارتباط جمعی علیه مردم و جوانان ایران اسلامی استفاده می کند
ناصری عنوان کرد: دشمن علیه ما از وسایل ارتباطی سوء استفاده می کند و از طریق اینترنت، ماهواره و … به قلب خانواده ها نفوذ کرده و در صدد گمراه کردن مردم به ویژه جوانان است.
امام جمعه یزد بیان کرد: باید از وسایل ارتباط جمعی که این روزها خوب و بد آن با یکدیگر مخلوط است، بهره برداری خوب و مفید داشته باشیم و مراقب باشیم با استفاده از این وسایل، فرزندان ما از خدا و قرآن و اهل بیت (ع) دور و گمراه نشوند.
وی تاکید کرد: خانواده ها باید مراقب باشند تا وسایل ارتباط جمعی بر روی تربیت فرزندان آنها و شیوه تربیتی آنها تاثیر نگذارد زیرا بسیاری از مواردی که از طریق این رسانه ها در اختیار خانواده ها قرار می گیرد، در تضاد بسیار زیاد با فرهنگ اسلامی و ایرانی است.
انتقاد از تاثیرگذاری نامطلوب وسایل ارتباط جمعی بر روی تربیت فرزندان
ناصری عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از خانواده ها از وسایل ارتباط جمعی تاثیر گرفته اند و این تاثیر بر روی فرزندان آنها نیز آشکار است.
۲۰سال دیگر با این سبک زندگی، اثری از خانواده و احترام والدین نخواهد بود
وی تصریح کرد:۲۰سال دیگر با این سبک زندگی، هیچ اثری از خانواده و احترام به والدین در جامعه نخواهد بود و این دقیقا همان چیزی است که دشمن دنبال میکند.
ناصری از مسئولان خواست تا با به کار گیری تکنیک های فنی، اینترنتی سالم در کشور به وجود بیاورند تا بتوانیم با استفاده از آن به نسل جوان و بچه های این جامعه، خوراک دینی، علمی و تفریحی بدهیم.
وی همچنین با اشاره به نقش روابط عمومی ها عنوان کرد: روابط عمومی ها باید بسیار مراقب رفتار و اعمال خود باشند زیرا عملکرد آنها میتواند باعث رشد و تعالی ادارات شود و بالعکس عملکرد بد آنها میتواند فعالیت های یک نهاد را زیر سئوال ببرد.
روابط عمومیها میراث نهفته یزد را بیدار کنند
ناصری با بیان اینکه در استان یزد میراث فرهنگی بسیار زیادی داریم که این میراث در فرهنگ یزدیها نهفته است و باید به آنها پرداخته شود و این تا حد زیادی کار روابط عمومی هاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب و قرار گرفتن در آستانه ماههای شعبان و رمضان عنوان کرد: این ماههای عزیز، بستری برای هدایت انسان به سمت خداوند متعال است.
ناصری با برشمردن برخی از فضایل این ماهها افزود: مردم مراقب باشند فضائل این ماه را از دست ندهند و با ذکر و دعا و عبادت، جلوه رحمت و عشق خدا را ببینند.
وی عنوان کرد: وقتی یاد خدا و شاکر نعمتهای او باشیم، خداوند نیز به یاد ماست و بیش از پیش نعمتهایش را به ما عطا می کند اما شیطان میخواهد ما را از ذکر و یاد خدا دور بدارد و دوری از خدا زندگی سختی را برای انسان رقم می زند.
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|
گزارش
| |
| |
| |
| |
|