لزوم مشاركت خيران براي جابجايي كتابخانه نابينايان استان يزد
به گزارش یزد آوا به نقل از مهر، محمدعلي دست افشان در سومین جلسه انجمن خیران کتابخانهساز استان یزد اظهار داشت: انجمن خیران کتابخانهساز با توجه به روحیه خیرخواهی مردم یزد و وجود ظرفیتهای فراوان خیری، برای توسعه فضاهای کتابخانهای تشکیل شد.
وی افزود: در دومین جلسه انجمن خیران مصوب شد در جلسه بعدی، مدیران کل دستگاههای فرهنگی استان به منظور استفاده از ظرفیتها و امکانات این سازمانها برای ساخت و توسعه کتابخانهها، میهمان انجمن خیران کتابخانهساز باشند و به همین منظور جمعی از عزیزان در جلسه سوم حاضر هستند.
دستافشان، مکانیابی برای تخصیص ساختمانی مناسب به منظور جابجایی محل فعلی کتابخانه تخصصی نابینایان استان را از اولویتهای انجمن خیران برشمرد و گفت: به دلیل نبود مکان مناسب، محل این کتابخانه در حال حاضر در قسمت سرایداری مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) یزد قرار دارد که به هیچ عنوان برای فعالیت روشندلان استان مناسب نیست.
وی از مدیران کل حاضر در جلسه درخواست کرد: برای انتقال مکان این کتابخانه با توجه به ظرفیتهای اداره کل متبوع خود، همکاری لازم را با انجمن خیران کتابخانهساز داشته باشند.
لزوم جهت دهي واقفان به سوي وقف هاي فرهنگي
حجتالاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به لزوم جهتدهی واقفان به سمت وقفهای فرهنگی بیان داشت: یکی از برنامههای اداره اوقاف این است که در زمینه توسعه موقوفات فرهنگی نظیر کتابخانهها، شرایط را برای جهتدهی نیت خیرخواهانه واقفان به این سمت فراهم کند.
بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز ضمن انتقاد از برخی بخشهای قانون نحوه تأسیس و اداره کتابخانههای عمومی گفت: این قانون در بخش ساخت کتابخانه نقصهای جدی دارد و نهاد کتابخانههای عمومی به دلیل نداشتن ردیف بودجه عمرانی مستقل برای ساخت و ساز، امکان ورود به پروژههای ساخت فضاهای کتابخانهای را ندارد.
در ادامه این جلسه، جمعی از اعضای انجمن خیران کتابخانهساز استان یزد به ارائه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.
در پایان سومین جلسه انجمن خیران کتابخانهساز استان مقرر شد زمینه برگزاری نخستین همایش تجلیل از خیران کتابخانهساز استان فراهم شود.
همچنین در این جلسه مصوب شد در جلسهای مشترک با حضور امام جمعه و جمعی از خیران میبد، در خصوص تجهیز کتابخانه مرکزی این شهرستان بحث و تصمیمگیری شود.
گفتگو
| |
| |
| |
| |
|
گزارش
| |
| |
| |
| |
|