Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

صباغیان:

آب شرب بافق و اردکان با آب چاه‌های کشاورزی مخلوط است/افزایش احتمال قطعی آب در یزد


نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور گفت: با وضعیتی که پیش می‌رود چنانچه تدبیری اندیشیده نشود قطعی آب در استان یزد خواهیم داشت.

به گزارش سرو ابرکوه، محمدرضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه در مناطق شرقی و مرکزی ایران اوضاع آب بحرانی‌تر از سایر نقاط است، اظهار داشت: با توجه به کمبود بارندگی‌هایی که در سال گذشته بیشتر شاهد آن بوده‌ایم چنانچه تدبیری اندیشیده نشود و مصرف را بهینه نکنیم با معضلات جدی‌تری مواجه می‌شویم.

وی افزود: تا یک ماه پیش در برخی شهر‌ها ۱.۵ میلیمتر و در کل در استان یزد ۱۸ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم که این ارقام بیانگر اوضاع به شدت بحرانی آب منطقه است و تنها راه حل نیز هماهنگی با مدیران استانی است، باید شرایط به گونه‌ای مدیریت شود که این وضعیت تبدیل به مناقشه و بحران بیشتر نشود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر آب بخش کشاورزی از خود استان و نیاز ۹۰ میلیون متر مکعبی آب شرب نیز از کوهرنگ و زاینده رود تامین می‌شود اما در سال جاری به دلیل کاهش نزولات جوی این رقم تخصیص داده نشده و فقط ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان انتقال داده شده است.

وی تاکید کرد: با وضعیتی که پیش می‌رود چنانچه تدبیری اندیشیده نشود قطعی آب خواهیم داشت، کما اینکه در حال حاضر برخی شهرستان‌ها مثل بافق و اردکان آب شرب را با آب چاه‌های کشاورزی مخلوط می‌کنند که کیفیت خوبی هم ندارد.

انتهای پیام/س*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد