Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گردشگر خارجی تماشاچی تعزیه اسدآباد بخش بهمن؛

اجرای تعزیه در اسدآباد ابرکوه با قدمت نیم‌قرن به روایت تصویر


جذابیت آیین و سنت تعزیه‌خوانی در اسدآباد بخش بهمن که قدمت دیرینه دارد، از دوربین گردشگر خارجی پنهان نماند.

به گزارش سرو ابرکوه، هم‌زمان با صبح امروز نهم محرم و تاسوعای حسینی، تعزیه نحوه شهادت حضرت ابوالفضل (ع) در روستای اسدآباد اسفندآباد اجرا شد، که جذابیت این آیین الکساندرو گردشگر خارجی از کشور ایتالیا و دوربینش را به سمت مکان اجرای این تعزیه در روستا کشاند.

علی‌اکبر راجی مسئولی هیئت و گروه تعزیه روستای اسدآباد، پس از اجرای تعزیه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : از سال 1348 تاکنون آیین تعزیه‌خوانی در این روستا اجرا می‌شود، که از سال 1360 افتخار سرپرستی آن را بر عهده دارم و طی این 38 سال خدمتگزار عزاداران حسینی هستم.

راجی ادامه داد : تعزیه امروز که بانام آقا ابوالفضل (ع) به ساحت مقدس حضرت مهدی (عج) تقدیم شد، جریان آب آوردن حضرت در کنار رود فرات، جدا شدن دستان مبارک ایشان، تیر خوردن مشک آب و چشمان عباس (ع) و درواقع نحوه شهادتشان بود.

وی خاطرنشان کرد : آیین تعزیه‌خوانی همه‌سال در مناسبت‌های مذهبی مختلف با موضوع ایام محرم، تاسوعا و عاشورا، شهادت و سوگواری ائمه اطهار (ع) و... بیش از 30 نوبت در طول سال در حسینیه محل برگزار می‌شود.

راجی گفت : تعزیه در روستای اسدآباد با قدمت نیم‌قرن، با استفاده از منابع معتبر مقتل و کتاب‌های منتهی الآمال، لهوف، سوگنامه آل محمد (ص) و... باهمت و همکاری هنرمندان و اهالی همین روستا در حال اجرا است.

روستای اسدآباد از توابع دهستان اسفندار واقع در بخش بهمن شهرستان ابرکوه است.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد