Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت/ محمدحسین رمضانی

در عصر جدید نیازمند برنامه‌ای مثل «عصر جدید» هستیم


پخش برنامه تلویزیونی عصر جدید به‌عنوان برنامه‌ای استعداد یاب از شبکه سه سیما، باگذشت زمان توانست با کشف و نشان دادن استعدادهای ایرانی در هر استانی، در دل مردم جا باز کند و میهمان ‌خانه هر ایرانی باشد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ برنامه عصر جدید به‌عنوان برنامه‌ای استعداد یاب در تاریخ 27 بهمن‌ماه 1397 بر روی آنتن شبکه سه سیما رفت و باگذشت زمان توانست با کشف و نشان دادن استعدادهای ایرانی در هر استانی، در دل مردم جا باز کند و یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها میهمان ‌خانه‌های هر ایرانی باشد.

صرف‌نظر از نقاط ضعف این برنامه پرمخاطب، این برنامه جدید، نشان داد که با یک برنامه جذاب، پویا و متنوع می‌شود مردم را از رفتن به سمت شبکه‌ها و کانال‌های ماهواره‌ای منصرف کرد و به سمت تلویزیون و برنامه‌های داخلی جذب کرد.

این برنامه به‌عنوان پربیننده‌ترین برنامه در تلویزیون اثبات کرد که مردم نسبت به صداوسیما و مخصوصاً تلویزیون اقبال و اعتماد دارند و فقط وظیفه مسئولان سیما این هست که با ساخت و پخش برنامه‌های متنوع و جذاب، این اعتماد ملی را حفظ کنند.

شاید خیلی‌ها تصور کنند و منتقد باشند که برنامه عصر جدید تقلید از برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای است، درحالی‌که در فصل اول این برنامه شاهد حفظ هویت و استقلال ملی و نشان دادن استعدادهایی که در گوشه و کنار کشور هستند و دیده نمی‌شوند، بودیم.

برخی از رسانه‌های معاند در خارج و برخی از فعالان اصلاح‌طلب در داخل مدت‌ها است که با حملات تند و شدید به صداوسیما و برنامه‌های تلویزیون از ریزش تعداد مخاطبان تلویزیون می‌گفتند، اما خوشبختانه برنامه عصر جدید و شرکت میلیون‌ها نفر ایرانی در نظرسنجی‌های این برنامه، کذب بودن اقوال آنها را اثبات کرد.

اما رویکرد عصر جدید در فصل دوم این برنامه باید متنوع‌تر و جامع‌تر از قبل باشد، مثلاً اگر در فصل اول این برنامه بیشتر در زمینه‌های سرگرمی، هنری و مهارت‌های ورزشی پرداخته شد، باید در فصل جدید این برنامه به زمینه‌های علمی، فکری و مذهبی هم پرداخته شود.

البته فعالان عرصه علمی و مذهبی مخصوصاً فعالان عرصه علوم معارف اسلامی و علوم قرآنی؛ مثل حافظان و قاریان و... باید از این برنامه و از این فرصت  استقبال و استفاده کنند و ورود کنند.

ان‌شاءالله برنامه عصر جدید سرآغاز شناخت و به‌کارگیری نخبگان و مستعدانی باشد که در گوشه و کنار کشور هستند اما به خاطر کمبود امکانات و دسترسی نداشتن به برخی از مراکز از حضور در عرصه خدمت به‌نظام محروم مانده‌اند.

محمدحسین رمضانی
1398/6/1

انتهای پیام/ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد