Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه در جلسه ستاد احیاء زکات ابرکوه:

احیاء فریضه زکات، نیازمند فرهنگ سازی است


امام جمعه ابرکوه در جمع اعضاء ستاد احیاء زکات شهرستان گفت: فرهنگ سازی برای مودیان زکات مهمترین کار ستاد احیاء زکات است چرا که اگر فرهنگ دینی مردم در زمینه پرداخت حق و حقوق مالی بالا باشد، خود به خود میدان دار عمل خواهند بود.

به گزارش سروابرکوه، جلسه ستاد احیاء زکات ابرکوه با موضوع ارائه گزارش عملکرد این ستاد و راهکارهای کیفی جهت ارائه بهتر و بیشتر خدمات این ستاد در دفتر امام جمعه شهرستان و با حضور کلیه اعضاء برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه گفت: واقعیت این است که باید در بحث زکات دست به کار شد. زکات گرفتنی است و باید به دنبال آن رفت. مردم عرق دینی دارند و اگر به ضرورت پرداخت زکات از جهت تکلیف دینی پی ببرند، یقینا مودی زکات خواهند بود. گاهی اوقات در این زمنیه از ناحیه ما مبلغین قصور می شود که در نتیجه به کم اهمیتی زکات منجر می شود، در صورتی که پرداخت زکات هم مانند فریضه نماز یک تکلیف و واجب است.

امام جمعه ابرکوه بیان داشت: فرهنگ سازی برای مودیان زکات مهمترین کار ستاد احیاء زکات است چرا که اگر فرهنگ دینی مردم در زمینه پرداخت حق و حقوق مالی بالا باشد، خود به خود میدان دار عمل خواهند بود.

حجت الاسلام حسینی افزود: بحث واجبات دین برای مردم یک بحث ضروری و اعتقادی است، زکات هم، همتای نماز است و در اکثر آیاتی که سخن از اقم الصلاه بوده است آت الزکات هم بیان شده است. بنابراین ما باید حتما جایگاه و ارزش این فریضه را بر مردم تشریح و توصیه کنیم.

وی در پایان گفت: پیشنهاد من این است که با ائمه جماعات جلسات متعددی با هدف ارائه راهکارهای فرهنگی داشته باشید تا زمینه سازی برای تشویق مردم فراهم شود.

.

.

4




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد