Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در پی طرح پیشنهاد جدید تقسیم حوزه های انتخابیه؛

انتقاد شدید امام جمعه ابرکوه به یکی شدن حوزه‌های انتخابیه میبد و ابرکوه


امام جمعه ابرکوه ضمن اعتراض شدید به پیشنهاد ارائه شد نسب به تقسیم حوزه های انتخابی گفت: از کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی می خواهیم بیش از این مرتکب بی عدالتی نشوند و حرفی از وحدت حوزه انتخابی ابرکوه و میبد درکار نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سرو ابرکوه، نسبت به طرح تقسیم ارائه شده برای حوزه های انتخابی استان یزد (اردکان و اشکذر یک نماینده، ابرکوه و میبد یک نماینده و بقیه شهرستان ها هم یک نماینده) بشدت اعتراض کرد.
حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: این پیشنهاد که از ناحیه یکی از نمایندگان محترم مطرح شده به هیچ وجه برای ما و مردم ما قابل قبول نیست زیرا هیچ گونه سنخیت جغرافیایی، تناسب جمعیتی و معیار توسعه یافتگی بین میبد و ابرکوه وجود ندارد. چرا باید ابرکوه چوب اختلاف شهرستان های شمالی استان را بخورد؟ من نمیدانم چرا باید فقط مصالح خود را ببینند هر چند مصالح دیگر شهرستان ها ضایع شود؟!
مسئولین بیش از این مرتکب بی عدالتی نشوند
حسینی تصریح کرد: لیست های قبلی مبنی بر وحدت حوزه انتخابیه تفت و ابرکوه و خاتم با توجه به اشتراک مرزی و داشتن هم سویی های جمعیتی مورد تایید ماست و از کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی می خواهیم بیش از این مرتکب بی عدالتی نشوند و حرفی از وحدت حوزه انتخابی ابرکوه و میبد درکار نباشد که به هیچ وجه قابل قبول نیست و سنخیتی ندارد؛ اگر میبد و ابرکوه یک نماینده داشته باشند، قطعا برگ برنده در هر انتخابی در دست میبد خواهد بود.
وی در ادامه گفت: از نماینده محترم می خواهیم با جدیت با این پیشنهاد (ابرکوه و میبد یک نماینده) مخالفت کند زیرا علاوه بر عدم تناسب جمعیتی و میزان توسعه یافتگی بین شهرستان های میبد و ابرکوه، حدود 200 کیلومتر فاصله مکانی بین دو شهرستان با گذر از چند شهرستان وجود دارد.
امام جمعه ابرکوه همچنین مراتب ناخرسندی خود را طی نامه ای به ریاست کمیسیون شورای مجلس به این مضمون ابراز داشته است: نظر به عدم ایجاب شرایط شهرستان های میبد و ابرکوه که هیچ گونه وجود همسو و نقطه مشترکی در زمینه موقعیت جغرافیایی و تناسب جمعیتی و موقعیت توسعه و برخورداری با هم ندارند چرا باید شهرستان محرومی فدای مصالح و منافع دیگر شهرستان ها گردد.؟ بیش از این اقدامات نا عادلانه صورت نگیرد.
شایان ذکر است اعتراضات مکتوب، سید نبی رسولی فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و باقی پور شهردار مهردشت نیز مبنی بر جلوگیری از اینگونه تبعیضات ناروا بین شهرستان های استان به رئیس کمیسیون  شورای مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.


 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد