Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره تعاون روستایی ابرکوه خبر داد

بدهی 75 میلیاردی دولت به کشاورزان ابرکوه/ پیش بینی خرید بیش از 10 هزار تن گندم


رئیس اداره تعاون روستایی ابرکوه گفت: پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت گندم، خرید این محصول در شهرستان به بیش از 10 هزار تن افزایش یابد.

همزمان با برداشت محصول گندم و جو در ابرکوه، حمید رضا مشتاقان رئیس اداره تعاون روستایی در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: در سال جاری سهم خرید گندم شهرستان 7 هزارو سیصد تن مشخص شده بود که تا تاریخ 30 تیرماه خرید گندم به هشت هزار و 176 تن رسیده است که پیش بینی می شود این مقدار تا پایان زمان برداشت گندم به بیش از 10 هزار تن افزایش یابد.

مشتاقیان تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی کشاورزان و تعاون روستایی در زمینه خرید گندم بدهی 75 میلیارد ریالی دولت به کشاورزان می باشد که آنان را نسب به فروش گندم بی اعتماد کرده است.

وی افزود: در همین راستا سهمیه شهرستان در خرید جو، هزار و 800 تن بوده است که به دلیل پرداخت مدت دار وجه آن توسط دولت، کشاورزان از فروش آن به تعاون روستایی استقبال نکرده و محصولات خود را در بازار آزاد به فروش می رسانند.

رئیس تعاون روستایی ابرکوه خاطرنشان کرد: تا کنون مقدار خریداری شده محصول کلزار در شهرستان 630 کیلو گرم با قیمت هر کیلو 25 هزار و سیصد ریال می باشد؛ در حالی که امسال سهمیه خرید این محصول 16 و نیم تن بوده است.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد