Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یزد:

بیش از 18 هزار یزدی زیر پوشش بیمه عشایری و روستایی هستند


مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد گفت: هم اکنون 18 هزار و 350 نفر در سطح استان زیر پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از ایرنا؛ حسن ابراهیمی در حاشیه جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه عشایری و روستایی ابرکوه اظهار کرد: استان یزد از لحاظ درصد جذب جمعیت مشمول در سال های اخیر رتبه 19 کشور را دارد و دستگاههای فرهنگی و اطلاع رسانی باید برای جذب بیشتر این قشر درجهت پوشش بیمه ای تلاش کنند.


این مسئول با توجه به مزایای این بیمه خاطر نشان کرد: کشاورزان ، روستائیان و عشایر با پرداخت 15درصد حق بیمه که 10درصد آن را دولت پرداخت می کند بیمه شوند.


مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر یزد تصریح کرد: از 18 صندوق بازنشستگی در کشور چهار صندوق آن اصلی است و درصندوق بیمه روستایی و عشایری دولت نقش کار فرما را دارد.


ابراهیمی خاطر نشان کرد: برای بازنشستگی نیاز به داشتن 15 سال سابقه بیمه پردازی و 65 سال سن است و یکی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان امکان انتقال سابقه است .


وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 900 نفر در استان یزد مستمری بگیر این صندوق هستند تصریح کرد: هر فرد بالای 18 سال بخصوص دانش آموزان و دانشجویان مربوط به خانواده های روستایی ، کشاورز و عشایر می توانند با عضویت در این صندوق برای آینده خود برنامه ریزی کنند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد