Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

توسط هیات اجرایی استان؛

تایید صلاحیت 41 نامزد انتخابات مجلس ابرکوه /97 درصد داوطلبان از فیلتر استانداری رد شدند


رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: صلاحیت 97 درصد داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی این استان تایید شده است.

به گزارش سرو ابرکوه، محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان یزد اظهار کرد: در حوزه انتخابیه اردکان 12 نفر برای نامزدی انتخابات مجلس ثبت نام کردند که صلاحیت همه آنان در هیات اجرایی مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: در حوزه انتخابیه تفت نیز از مجموع 39 نفر داوطلب نامزدی انتخابات مجلس یک نفر انصراف داد و بقیه در هیات اجرایی تایید شدند.

وی ادامه داد: از مجموع 44 نفر ثبت نام کننده نامزدی انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مهریز صلاحیت سه نفر در هیات اجرایی رد و 41 نفر تایید شد.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه انتخابیه یزد 77 نفر داوطلب نامزدی انتخابات مجلس شدند که از این تعداد یک نفر در هیات اجرایی رد و بقیه به تایید رسیدند.

به گزارش ایرنا، رئیس ستاد انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: افرادی که صلاحیت آنان مورد تایید هیات های اجرایی قرار نگرفته از 16 تا 19 دی ماه می توانند شکایت خود را به هیات نظارت استان ارایه کنند و این هیات از 20 تا 26 دی ماه صلاحیت تاییدشدگان هیات های اجرایی و شکایت افراد رد صلاحیت شده را مورد بررسی قرار می دهد و 27 دی ماه به آنها اعلام می شود.
طالبی خاطر نشان کرد: افراد ردصلاحیت شده در هیات نظارت استان می توانند شکایت خود را به شورای نگهبان ارایه کنند و پس از رسیدگی به این شکایت ها در مهلتی 20 روزه، اسامی نهایی نامزدها در نهایت 27 بهمن ماه توسط وزارت کشور به حوزه های انتخابیه اعلام می شود و فعالیت های تبلیغاتی نامزدها از 29 بهمن ماه آغاز و تا پنجم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در انتخابات مجلس شورای اسلامی چهار حوزه انتخابیه شامل یزد و اشکذر به مرکزیت یزد - مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد به مرکزیت مهریز- تفت و میبد به مرکزیت تفت و اردکان به مرکزیت این شهرستان دارد.

انتهای پیام / ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد